Від класики до електрики: новий Peugeot GTi
— 13.06.2025Peugeot повертає легендарний GTi — тепер це потужний електричний хот-хетч із сучасним дизайном і високою динамікою.
Поряд з масляним або повітряним, фільтр палива потребує регулярної заміни. У нюансах процедури, про яку багато хто забуває.
Паливний фільтр – це змінний елемент, призначений для очищення палива, що надходить у двигун, від дрібних домішок: пісок, стружка і т.п. Важливо розуміти, що фільтр здійснює лише механічне очищення і не здатний вплинути на якість палива як такого – не може збільшити октанове/цетанове число, знизити відсоток свинцевих домішок тощо.
Паливний фільтр, як і будь-який інший, є витратним матеріалом і потребує періодичної заміни. Дрібні фракції, що осідають усередині нього, згодом накопичуються та перешкоджають нормальному проходженню палива.
У сервісній книжці та посібнику з експлуатації завжди вказано періодичність заміни паливного фільтра. Як правило, вона відчутно перевищує таку для олійного чи повітряного. Залежно від автомобіля, це може бути інтервал 40, 60 і навіть 120 тис. км. Зрозуміло, незважаючи на офіційні розпорядження, у цьому питанні потрібно виходити з фактичної ситуації. Якщо машина експлуатується в регіоні з дуже низькою якістю бензину, частота планових замін має бути збільшена. Аналогічною буде рекомендація і для дизельних машин, що особливо експлуатуються в регіонах із тривалою зимою. Якість солярки там нерідко залишає бажати кращого, а низькі температури та антигелеві присадки лише посилюють ситуацію.
На необхідність змінити «паливник» вказують дві непрямі ознаки.
Понизився потяг. На інтенсивному розгоні або під навантаженням також можливі ривки та провали оборотів.
Збільшилася витрата палива.
Як завжди, виявивши подібні симптоми, не варто робити однозначних висновків без всебічної діагностики. Наприклад, все те саме видасть несправна свічка або зношений бензонасос. Тому симптоми забитого паливного фільтра слід оцінювати поряд з об’єктивними методами його перевірки. Наприклад, підключення діагностичного OBD-сканера. У разі проблем із паливною системою це допоможе точніше виявити причину збоїв.
Під днищем
Класична локація для машин із бензиновим двигуном. Паливний фільтр закріплений під днищем у районі магістралі від бака до двигуна. Для заміни на автомобілях з невеликим дорожнім просвітом (де під днище просто не підлізеш) знадобиться яма, естакада чи витяг.
Типовий дизельний формат. Компонування з фільтром у підкапотному просторі обумовлене, насамперед, габаритами паливного фільтра у зборі з допоміжними елементами. Як згадувалося вище, для дизелів характерна досить складна система фільтрації та підготовки палива. У зв’язку з чим загальні габарити фільтра і корпусу значно перевищують компактну бензинову «барильце», яку можна розташувати під днищем. Таке рішення, очевидно, зручніше, ніж на бензинових машинах, і здебільшого дозволяє обслужити фільтр у дворі або на парковці.
Варіант, що набув широкого поширення на сучасних бензинових автомобілях. У корпусі бензонасоса (котрий знаходиться в бензобаку) є дрібної сотні пластиково-тканинна сітка – вона і виконує роль паливного фільтра. Подібне рішення характерне одним суттєвим недоліком: неможливістю швидкої заміни. Дістатись до збирання (корпусу) бензонасоса дуже складно, а в ряді випадків це можливо лише після знімання бензобака. Більше того, на багатьох моделях подібний фільтр не має можливості окремої заміни.