
Red Bull RB17 – 1200-сильний монстр з V-подібним 10-циліндровим двигуном (фото)
— 19.07.2024 / 12:18Розроблений домінуючою командою Формули-1, RB17 – це гіперкар для треку з екстремальною аеродинамікою та потужною гібридною силовою установкою V-10.
- Red Bull RB17 видає 1200 кінських сил завдяки гібридній силовій установці V-10.
- Вдосконалена аеродинаміка була розроблена аерогуру Red Bull з Формули-1 Адріаном Ньюї.
- Буде побудовано лише 50 одиниць RB17.
Протягом останніх кількох років Red Bull Racing була нестримною силою у Формулі-1, а її лідер Макс Ферстаппен виграв три чемпіонати світу з автоперегонів поспіль. Але Red Bull не задовольняється своїм домінуванням у Формулі-1 і тепер хоче підкорити світ ексклюзивних, наддорогих гіперкарів, призначених лише для треку, представивши витончений RB17 на Фестивалі швидкості в Гудвуді.
RB17 розроблений Едріаном Ньюї, тією самою людиною, яка відповідальна за боліди Формули-1, що принесли Ферстаппену 61 перемогу в кар’єрі, та дикий Aston Martin Valkyrie з V-подібним двигуном V12. У той час як Valkyrie дозволена для використання на дорогах, RB17 – ні, але обидві слизькі машини мають спільну особливу увагу до аеродинаміки та балістичних силових агрегатів.
Побудований на основі вуглепластикового монокока, RB17 приводиться в рух 4,5-літровим V-подібним двигуном V-10 з природним всмоктуванням, який реве на 15 000 об/хв і використовується в якості навантаженого елемента шасі. 1000-сильному двигуну Cosworth допомагає 200-сильний електродвигун, загальною потужністю 1200 к.с., що передається на задні колеса через шестиступінчату секвентальну коробку передач з вуглецевого волокна. Трансмісія спроектована і розроблена власними силами, але використовує шестерні виробництва Xtrac, а електродвигун використовується для першої передачі і заднього ходу. Red Bull заявляє, що двомісний автомобіль важить менше 1984 фунтів.
Red Bull стверджує, що RB17 здатний встановлювати час проходження кола, еквівалентний часу проходження кола болідами Формули-1, а максимальна швидкість перевищує 217 миль/год. Ключовим фактором для досягнення такого часу проходження кола є активна підвіска зі штовхаючими елементами в кожному повороті з активним контролем висоти та крену. Red Bull також працює з Michelin над розробкою трьох різних складів гумової суміші. Це будуть дві сликові шини – одна з більш екстремальними рівнями зчеплення, а інша – з більшим кутом ковзання, а також шина з протектором. RB17 також використовує гідравлічний підсилювач керма та має карбонові гальма на кожному колесі.
Ще одним вирішальним фактором, що впливає на час проходження кола у Формулі-1, є аеродинаміка. Подібно до «Валькірії», кузов приховує серію каналів і тунелів, які дозволяють повітрю проходити крізь автомобіль і дозволяють Red Bull не встановлювати незграбне заднє антикрило, що збільшує аеродинамічний опір на задній частині кузова. Замість цього, заднє крило розташоване низько і обертається навколо масивного заднього дифузора. І переднє, і заднє крило мають активні елементи, і Red Bull прагне досягти 3748 фунтів притискної сили на швидкості 150 миль/год.
Процес розробки був довгим, робота почалася наприкінці 2020 року, і Ньюї розповів Top Gear, що автомобіль фактично пройшов через три різні версії з трьома двигунами, спочатку з електродвигуном на передній осі для повного приводу. Інтер’єр все ще розробляється, але Ньюї сказав, що в ньому буде багато фізичних кнопок і це не буде гоночний автомобіль з голими кістками. Пасажирське сидіння злегка зміщене в шаховому порядку, а вгорі є місце для багажу, а позаду кабіни – місце для пари шоломів.
Силовий агрегат наразі відпрацьовується на динамометричному стенді, і Red Bull планує, що автомобіль дебютує на треку наступного літа. Red Bull Advanced Technologies побудує всього 50 екземплярів RB17. Кожен автомобіль буде повністю виготовлений на замовлення, а власники будуть запрошені на серію трек-днів на найкращих автодромах світу. За інформацією Top Gear, вартість RB17 буде еквівалентна понад 6 мільйонам доларів.
Translated with DeepL.com (free version)