MG Metro 6R4 повернувся після реставрації
— 18.06.2025На аукціоні Bonhams з’явився рідкісний MG Metro 6R4, який колись належав чемпіону світу з ралі Коліну Макрею.
Дорожньо-транспортні пригоди залишаються однією з основних причин смертності в США, і ситуація погіршується. За даними Національного управління безпеки дорожнього руху (NHTSA), у 2023 році внаслідок ДТП загинуло майже 41 000 людей. У відповідь на цю кризу автовиробники активно інвестують у технології автономного керування, сподіваючись, що в майбутньому водіння автомобіля стане повністю автоматизованим завдяки комп’ютерним алгоритмам, камерам, радарам і датчикам.
Однак експерти ставлять під сумнів ефективність таких технологій. Вони зазначають, що багато сучасних систем допомоги водіям (ADAS), які вже використовуються в автомобілях, значно підвищують безпеку на дорогах. Наприклад, системи автономного екстреного гальмування (AEB), попередження про лобове зіткнення, підтримка смуги руху та моніторинг сліпих зон допомагають знизити кількість аварій, для яких вони розроблені. За даними Страхового інституту безпеки дорожнього руху (IIHS), AEB зменшила кількість задніх зіткнень, про які повідомляє поліція, на 50%.
Втім, дані щодо ефективності автономних систем рівня 2, таких як Full-Self Driving від Tesla чи Super Cruise від General Motors, залишаються суперечливими. Хоча деякі дослідження вказують на зниження ризику аварій із використанням таких систем, інші показують, що їх використання може призводити до збільшення кількості аварій у певних умовах, наприклад, при поганій видимості.
Попри це, автовиробники продовжують працювати над вдосконаленням своїх технологій. Річард Шрам, технічний директор Euro NCAP, наголошує, що поки що автономні системи не можуть повністю замінити водія, і користувачі повинні навчитися правильно взаємодіяти з такими технологіями.
Зрештою, попри великі інвестиції в автономне керування, поки що немає остаточних доказів, що ці системи зможуть значно перевершити сучасні ADAS. Водії повинні продовжувати бути відповідальними на дорозі, а технології залишаються додатковим інструментом, а не панацеєю від усіх дорожніх ризиків.