Зміни у Renault: де Мео покидає пост СЕО
— 16.06.2025Лука де Мео йде з посади гендиректора Renault після п’яти років. Його замінять, а він очолить люксовий бренд Kering.
Pioneer 25, новий водневий гоночний автомобіль, досяг важливого етапу в автоспорті, успішно пройшовши обов’язкові краш-тести FIA. Ця подія стала знаковою для Extreme H, першого в світі автоспорту на водневих двигунах. З максимальною швидкістю 200 км/год, Pioneer 25 демонструє великий потенціал в області водневих технологій.
До цього часу існувало безліч прототипів водневих гоночних автомобілів, проте жоден з них не отримав омологацію для змагань. Успішне проходження краш-тестів Extreme H є значним досягненням, особливо враховуючи, що водень залишається новим і рідкісним паливом з певними ризиками вибуху.
У випадку витоку водню, він піднімається вгору зі швидкістю близько 20 метрів на секунду, що знижує ймовірність вибуху порівняно з бензином. Правила FIA щодо краш-тестів включають безпеку при бокових зіткненнях і перекиданні. Після завершення цих тестів Pioneer 25 пройде додаткові випробування на трасі.
Марк Грейн, технічний директор Extreme H, зазначив, що успіх тестування Pioneer 25 є значним досягненням. Автомобіль оснащений водневими паливними елементами Symbio і має водневий бак ємністю 2 кг при тиску 700 бар. Pioneer 25 здатний розвивати потужність 550 к.с. (400 кВт) і розганятися до 100 км/год за 4,5 секунди, долаючи ухили до 130% (52,4 градуса). Завдяки покращеній геометрії підвіски та низькому центру ваги, автомобіль забезпечує відмінну плавність ходу і керованість.
Технологія Spark Racing Technology забезпечує стандартизовані деталі для кожного Pioneer 25, що змагатиметься в Extreme H, але команди можуть налаштовувати передні та задні панелі автомобіля. Запуск Extreme H, водневої версії Extreme E, запланований на 2025 рік і стане значним кроком до чистої енергії.
Pioneer 25 мав брати участь у вересневих гонках Island X Prix на Сардинії, але ці змагання були відкладені. Тепер автомобіль повернеться до Франції для завершення залишкових випробувань. Грейн зазначає, що графік розробки залишається незмінним, і команда готова до будь-яких змін, що можуть виникнути.