Pontiac T-1000 1987 року — не просто копія Chevette
— 16.06.2025У 1980-х роках Pontiac вирішив запропонувати свій варіант популярного Chevrolet Chevette — саме так і з’явився T-1000.
Попри зростаючий інтерес до електромобілів по всьому світу, на шляху їх масового впровадження стоять серйозні перешкоди. Європа, яка традиційно була лідером у стимулюванні продажів електричних транспортних засобів, в 2025 році перегляне свої програми субсидій. Це може уповільнити зростання на одному з найважливіших ринків електрифікації.
Франція є однією з країн, де планується значне скорочення підтримки. У рамках національного бюджету на 2025 рік уряд зменшить бюджет програми субсидування електромобілів з 1,5 мільярда євро до 1 мільярда. Поточні субсидії для покупців варіюються від 4000 до 7000 євро для автомобілів вартістю до 47 500 євро, але в 2025 році ці суми знизяться до 2000 та 4000 євро відповідно. Крім того, уряд скоротить фінансування програми лізингу електромобілів для домогосподарств з низьким доходом з 650 до 300 мільйонів євро в 2025 році.
Іспанія також переглядає свою програму стимулювання електромобілів, бюджет якої складав 1,55 мільярда євро. В майбутньому покупці отримуватимуть прямі виплати без затримок, але деталі щодо обсягу програми ще не розкриті.
Німеччина, найбільший ринок для електричних автомобілів в Європі, вже зазнала суттєвого падіння продажів після скорочення субсидій у грудні 2023 року. В серпні 2024 року продажі електромобілів знизилися на 69% порівняно з попереднім роком.
Незважаючи на зниження цін на акумулятори, електричні авто залишаються значно дорожчими за бензинові аналоги, що робить субсидії і податкові пільги важливими для стимулювання їх популярності. Зменшення державної підтримки може ускладнити адаптацію до електричних технологій у Європі.