Дослідження вчених SLAC-Stanford Battery Center виявило, що батареї електромобілів можуть служити набагато довше, ніж очікувалося раніше. Це відкриття може змінити підхід до оцінки життєвого циклу батарей, який традиційно враховує лише стандартні умови використання. Нові дані дозволяють стверджувати, що реальні умови експлуатації, такі як короткі поїздки по місту, тривалі подорожі, часті зупинки та нерегулярна зарядка, можуть значно впливати на тривалість служби батарей.
Згідно з результатами дослідження Стенфордського університету, традиційні методи розрахунку, що базуються на постійному циклі зарядки та розрядки, не враховують реальні умови, в яких працюють електромобілі. Вчені створили чотири профілі використання батарей, засновані на даних про водіння, і протестували 92 комерційні літій-іонні батареї понад два роки. Виявилося, що чим реалістичніше моделювався профіль використання, тим довше працювала батарея.
Дослідники також виявили деякі неочікувані результати. Наприклад, різке прискорення під час їзди може уповільнити деградацію батареї, а рекуперативне гальмування та періоди «відпочинку» для батарей допомагають їм зберігати ефективність на більш тривалий час.
Існують також важливі відмінності в процесах старіння батарей. Для електромобілів, які використовуються в комерційних цілях (таксі, автобуси, фургони), критичними є цикли зарядки та розрядки, в той час як для звичайних споживачів головну роль відіграє час.
За словами вчених, автовиробники можуть використовувати нові дані для оновлення програмного забезпечення управління батареями, що дозволить значно подовжити їхній термін служби в реальних умовах експлуатації.