Зміни у Renault: де Мео покидає пост СЕО
— 16.06.2025Лука де Мео йде з посади гендиректора Renault після п’яти років. Його замінять, а він очолить люксовий бренд Kering.
Електромобілі часто сприймаються як екологічно чиста альтернатива традиційним авто, однак нове дослідження показує, що вони також можуть становити загрозу для здоров’я. Вчені з Університету Саутгемптона у Великій Британії встановили, що гальмівний пил, який утворюється під час гальмування, є надзвичайно токсичним і може бути навіть небезпечнішим за вдихання дизельних викидів.
Хоча електромобілі широко використовують рекуперативне гальмування, яке зменшує зношування гальмівних колодок, вони мають одну значну проблему – більшу масу. Це означає, що коли водії все ж використовують традиційні гальма, вони генерують більше гальмівного пилу, ніж легші автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.
Дослідники проаналізували вплив різних типів гальмівних колодок на здоров’я людини. Виявилося, що органічні безазбестові колодки, які широко використовуються у США через низьку ціну та малий рівень зношування, спричиняють найсильніше запалення легенів. Вони навіть перевершують дизельні викиди за рівнем токсичності.
Раніше азбест у гальмівних колодках замінили мідними волокнами, щоб покращити теплопровідність. Однак мідний пил також виявився небезпечним, оскільки він може викликати серйозні захворювання легенів, такі як астма, рак і хронічні обструктивні хвороби.
У США штати Каліфорнія та Вашингтон вже запровадили обмеження на вміст міді в гальмівних колодках, хоча це зроблено переважно для захисту водних екосистем. У Європі з 2026 року норми Євро-7 почнуть регулювати викиди гальмівного пилу, проте це стосуватиметься лише нових авто.
Зараз у світі практично немає законодавства, яке б регулювало викиди транспортних засобів поза вихлопною трубою, хоча гальмівний пил та зношування шин залишаються значними джерелами забруднення повітря.