Новий MR2: компактний спорткар для драйву
— 01.08.2025Toyota MR2 третього покоління — легкий і швидкий спорткар, створений для драйву і мінімуму речей.
Новий звіт Consumer Reports показав, що майже всі автовиробники, які продають машини в США, збирають дані про поведінку водіїв і передають їх третім сторонам, зокрема страховим компаніям.
Розслідування виявило, що багато споживачів погоджуються на збір своїх даних, навіть не усвідомлюючи цього. Під час налаштування нового автомобіля більшість людей натискають «ОК» у політиці конфіденційності, не читаючи її. У результаті виробники отримують доступ до інформації про стиль водіння, маршрути пересування та навіть частоту різких гальмувань.
Дані збираються не тільки автомобілями, а й мобільними застосунками. Наприклад, Mitsubishi Road Assist+ фіксує перевищення швидкості, нічне водіння та інші параметри. Сам Mitsubishi не обробляє ці дані, але вони потрапляють на телематичні платформи, де страховики використовують їх для оцінки ризиків.
Одним із головних занепокоєнь є те, що зібрані дані можуть впливати на страхові тарифи або навіть стати підставою для відмови у страховці. Також інформація про місцезнаходження може бути використана проти водія, наприклад, у судових процесах.
Consumer Reports рекомендує споживачам уважніше ставитися до налаштувань конфіденційності в автомобільних застосунках та переглядати політики збору даних. Деякі компанії дозволяють відмовитися від збору певної інформації, хоча це потребує додаткових зусиль.
Директор із технологічної політики Consumer Reports Джастін Брукман наголосив, що дані про водіння є особистими, і компанії повинні збирати їх лише в межах наданих послуг. Він закликав автовиробників припинити приховувати згоду в складних юридичних документах, оскільки це не є справжньою згодою споживачів.