
Чим відрізняються гібриди Toyota та Hyundai і чому це важливо
— 09.04.2025 / 16:45Американці дедалі частіше купують автомобілі з електричною допомогою для ДВЗ. Торік Toyota продала понад мільйон електрифікованих авто, а у Honda чверть з 1,3 мільйона проданих машин мали гібридну силову установку. Hyundai також набирає популярності завдяки гібридам Santa Fe та Tucson.
Гібридні авто демонструють надзвичайну паливну економічність, однак системи, які стоять під капотом, бувають різні. Існує п’ять типів гібридів: м’які (mild), підключаємі (plug-in), паралельні, послідовні (range extenders) та комбіновані (power-split або series-parallel). Часто поняття плутають — наприклад, будь-який гібрид без роз’єму називають “м’яким”, хоча це не зовсім так.
Hyundai Santa Fe Hybrid є прикладом паралельного гібрида: двигун і електромотор разом або окремо крутять колеса. 1,6-літровий турбодвигун працює з електромотором потужністю 44,2 кВт і невеликою батареєю на 1,5 кВт·год. Вся система видає 231 к.с. і 367 Нм крутного моменту. Електромотор розташований між двигуном і коробкою передач, а зчеплення допомагає обирати, який із джерел живлення працює. Це дозволяє покращити динаміку та економію пального.
Toyota використовує power-split систему, як у Prius чи RAV4 Hybrid. Тут бензиновий двигун і електромотори працюють через планетарну передачу з трьома шестернями, забезпечуючи змінні передавальні числа, як у варіаторі (e-CVT). Завдяки цьому Toyota ефективніше витрачає пальне, особливо в місті — 5,7 л/100 км проти 6,7 л/100 км у Santa Fe.
Окрім цього, Toyota застосовує третій електромотор ззаду, що забезпечує електронний повний привід без потреби в карданному валі. Це ще один приклад того, як різні підходи дають подібний результат — ефективність, екологічність і зручність у повсякденному користуванні.