Зміни у Renault: де Мео покидає пост СЕО
— 16.06.2025Лука де Мео йде з посади гендиректора Renault після п’яти років. Його замінять, а він очолить люксовий бренд Kering.
Якщо автомобілю щонайменше 25 років, на нього не поширюються нові імпортні мита при ввезенні до США.
Головне:
Після оголошення про нові мита в розмірі 25% на імпорт авто, хвиля занепокоєння охопила не лише великі бренди, як-от Porsche, Jaguar і Bentley, які не мають заводів у США, а й невеликі компанії, що спеціалізуються на продажі класичних автомобілів. Але тепер ці підприємства можуть зітхнути з полегшенням.
Адже колекційні автомобілі звільнені від нових мит, на відміну від нових моделей, через що Audi та Jaguar Land Rover вже призупинили поставки до США. Це гарна новина як для шанувальників ретро-авто, так і для спеціалізованих компаній, які працюють на ринку класичних машин.
Мита могли б боляче вдарити
Якби на класичні авто поширювалося 25% мито, ціни злетіли б до небес. Наприклад, Lancia Delta Integrale вартістю $100 000 коштувала б $125 000, Ford RS200 здорожчав би на $150 000, а раритетні Ferrari 1960-х років могли б подорожчати більше ніж на мільйон доларів. Натомість ці автомобілі, як і раніше, оподатковуються лише на рівні 2,5%.
За оцінками Hagerty, якщо б мито ввели, це стало б ударом для галузі, яка базується на 43 мільйонах класичних авто у США з загальною вартістю понад $1 трлн.
Але є умова: правило 25 років
Звільнення від мита діє лише на автомобілі, яким виповнилося 25 років або більше. Якщо машині 24 роки й 364 дні — вона підлягає повному миту, як нове авто. Наприклад, BMW M3 CSL покоління E46 (йому нещодавно виповнилося лише 20 років) і ще молодший Subaru Impreza RA-R тепер значно дорожчі в імпорті.
Проте це правило узгоджується з чинним законодавством США, згідно з яким на дороги країни можна легально виводити лише авто старше 25 років, які не відповідають сучасним вимогам безпеки та екології.
Чому це логічно
Звільнення класичних авто від мита має економічний сенс, як зазначили юристи з Simon Gluck & Kane LLP у листі до торгового представника США. Якщо через мито автомобіль не ввезуть у країну, держава не отримає не лише саме мито, а й податки з його продажу всередині США — іноді це сотні тисяч доларів.
Чи є Дональд Трамп шанувальником ретро-авто — невідомо, але гроші не пахнуть. А отже, класичні машини залишаються вигідним імпортом. На тлі того, як Джей Лено відвідав Каліфорнійський капітолій, лобіюючи законопроєкт про скасування перевірок на викиди для авто віком від 35 років, американські колекціонери мають ще одну причину для радості.