
BMW представила нову версію концепту Vision Driving Experience на автосалоні в Шанхаї (Фото)
— 22.04.2025 / 16:20BMW показала майбутнє M3: без камуфляжу, зі світловими колесами і 18 000 Нм тяги
BMW представила нову версію концепту Vision Driving Experience на автосалоні в Шанхаї. І хоча офіційно це ще не електричний M3, цей прототип — найближче, що ми маємо наразі до майбутнього «зарядженого» електромобіля. Цього разу модель постала без камуфляжного покриття, відкривши більше деталей майбутнього дизайну лінійки Neue Klasse.
Вперше Vision Driving Experience був представлений у лютому, проте тоді автомобіль був прихований під невиразним камуфляжем. Тепер BMW зняла обгортку й показала авто в спеціальній світлочутливій фарбі. Ця фарба містить пігменти, що накопичують світло вдень і світяться в темряві. Додатково задню частину кузова покрито ультрафіолетовою плівкою, яка створює жовтий градієнт під УФ-променями.
Погляд у майбутнє (і яскраві колеса)
Як і очікувалося, цей електромобіль поділяє багато дизайнерських елементів із торішнім концептом Vision Neue Klasse, хоча й отримав більш агресивні бампери. Серед особливостей — активна аеродинаміка та незвичайні кольорові колеса, які змінюють відтінок залежно від режиму руху: зелені під час прискорення, сині при рекуперації енергії та помаранчеві при гальмуванні.
Під час презентації Brand Night тест-пілоти Єнс Клінгманн і Еліас Хаунтонжі продемонстрували можливості Vision Driving Experience у русі. Вони випробували четиримоторну силову установку та розумну систему розподілу тяги, яка керує моментом на кожному колесі окремо.
Тяга, яка ставить під сумнів фізику
BMW заявляє, що силова установка видає 17 990 Нм крутного моменту (13 269 фунт-футів). Так, це не помилка. Ймовірно, цей показник виміряно на колесах, а не на колінчатому валу, бо інакше це суперечить фізичним законам. Усі функції авто — від динаміки руху до гальмування, рекуперації та кермування — координує центральна система “Heart of Joy”, справжній «супермозок» автомобіля.
BMW підкреслює, що Vision Driving Experience створено виключно для розробок і тестування, а не для серійного виробництва. Проте елементи дизайну Neue Klasse поступово будуть інтегровані у всю модельну лінійку — як електричну, так і з ДВЗ. Так само система “Heart of Joy” стане частиною нових електромобілів, включно з моделями підрозділу BMW M.
Нові моделі та електричний iX3
BMW планує випустити понад 40 нових і оновлених моделей до 2027 року. Першим буде повністю електричний iX3, виробництво якого стартує наприкінці 2025 року на заводі в Дебрецені (Угорщина). За ним у 2026 році з’явиться електроседан під назвою i3, що стане альтернативою для 3 Series у сегменті електромобілів.
Очікується, що електричний седан матиме найбільшу схожість із оригінальним концептом Vision Neue Klasse, тоді як версія BMW M отримає дизайн, натхненний саме концептом Vision Driving Experience, показаним зараз.