Концепт, що випередив свій час- Polo GTI Cabrio
— 14.06.2025Рідкісний концепт VW Polo GTI Cabrio зразка 2007 року — незвична спроба перетворити хетчбек на стильний кабріолет.
Кілька виробників автомобілів намагалися впровадити доповнені звуки автомобілів в електромобілі, але нікому це не вдалося.
Це гаряча тема вже кілька років, і хоча технологія та її впровадження, безумовно, прогресували, але всі ще задаються питанням про роль, яку відіграють доповнені або «підроблені» шуми двигуна в електромобілях.
Для початку, чудовий Hyundai Ioniq 5 N продемонстрував, наскільки корисним може бути звуковий зв’язок про передачу та швидкість автомобіля в інакше безшумному електромобілі. Більшості з нас потрібен цей додатковий рівень зворотного зв’язку під час керування (особливо якщо ви їдете енергійно), щоб допомогти обробити те, що робить автомобіль – чи то уповільнення, чи прискорення в режимі реального часу.
Ioniq 5 N робить це ефективно, хоча йому не вистачає наміру імітувати розгін i30 N до 8000 об/хв. Дійсно, хоча імітація звуків двигуна та перемикання передач, безумовно, може підвищити залученість водія, я ще не зустрічав електромобіля (або акустичної системи електромобіля, якщо на те пішло), який би переконливо імітував двигун внутрішнього згоряння.
Нещодавно ми дізналися про систему HypersonX від BMW, яка з’явиться на майбутніх моделях Neue Klasse. Однак, «унікальний звуковий ландшафт», як його називає BMW, не намагатиметься відтворити шуми двигуна внутрішнього згоряння. Він піде іншим шляхом з «тонами природи» та «структурами зі світу мистецтва та науки», що б це не означало.
BMW справді стверджує, що HypersonX «втілюватиме задоволення від водіння, яким славиться BMW», але я розумію, чому вони не намагаються відтворити яскравий рядний шестициліндровий двигун за допомогою комплекту динаміків. По-перше, пуристи будуть чекати, щоб розкритикувати будь-яку спробу BMW, а по-друге, я просто не бачу, як розвиток звуку просуватиметься через пару років, щоб це стало можливим.
А ще є велика компанія – Ferrari. Фірма, яка стоїть за одними з найкраще звучащих двигунів в автомобільній промисловості, цього тижня подала патент на «аудіофайли» для свого першого електромобіля, вихід якого очікується пізніше цього року. Ferrari справді благородно вказує на додатковий рівень залучення водія, який забезпечується шумом двигуна, але вихід за рамки цього, щоб якимось чином відтворити «історичні» звуки двигуна та вихлопу Ferrari, буде водночас захопливим і тривожним. Якщо Ferrari, країна, яка подарувала нам Бочеллі та Паваротті, зазнає невдачі, то на що сподіваються інші? Якщо аудіопартнеру Ferrari, Bang and Olufsen, офіційно доручили покращити звук нового електромобіля, то на нього чекає досить складне завдання.