Smart Dials: нова ергономіка від Skoda (відео)
— 30.07.2025Skoda представила інноваційне рішення для керування функціями в салоні — розумні перемикачі Smart Dials.
Cadillacs знову стали крутими?
А вони взагалі колись були крутими? Так, звісно. У нинішньому модельному ряду є могутній CT5 V-Blackwing — суперседан із компресорним V8 потужністю 668 к.с. та опцією шестиступеневої механіки. Це справді глибоко, по-землетрусному круто.
Але новий Cadillac Celestiq — це вже інша історія. У нього немає V8, зате він зухвало амбітний. Це розкішний, вручну зібраний електромобіль із повним приводом, стартовою ціною від $340 000 і сміливою претензією кинути виклик Rolls-Royce Spectre.
Невже така ціна!?
Так, ціна Cadillac Celestiq — це справжній стрибок у невідоме для бренду: у 2025 році буде випущено лише 25 авто, а у 2026 — не більше двох на тиждень. І це звучить як чимало суперелектромобілів по $340 000, особливо враховуючи, що навіть Rolls-Royce має труднощі з продажами Spectre, попри свою вагу у класі.
То що ж ви отримуєте за ці гроші? Передусім — справді приголомшливий дизайн з пропорціями концепт-кара і присутністю, яку навіть Spectre не здатен перевершити. Естетика, можливо, не для всіх, але не можна заперечити впевненість і харизму цього дизайну, що поєднує голлівудський блиск і самовпевнену енергію нового світу.
Під кузовом із вуглепластику — версія електроплатформи GM Ultium з мотором і інтегрованою трансмісією на кожній осі. Загальна потужність — майже скромна за мірками електромобілів: 655 к.с. і 646 фунт-футів моменту, але вистачає, щоб розігнатися до 60 миль/год (0-96 км/год) за 3,7 секунди. Акумулятор на 111 кВт·год забезпечує запас ходу до 303 миль (близько 488 км) і підтримує зарядку до 190 кВт — далеко не рекорд, якщо порівнювати з Taycan, але відповідає рівню Spectre. Та й навіщо гнатися за прискоренням, коли головне тут — відчуття витонченості.
Чи настільки ж розкішний, як Rolls-Royce?
Це дійсно ультралюкс, але з унікальним, іншим підходом до теми. Інтер’єр світлий і просторий — особливо завдяки розкішному електрохромному скляному даху — з атмосферою мінімалізму та естетикою середини XX століття. Кожне з чотирьох крісел має підігрів, охолодження й функцію масажу, а якість матеріалів — від тканин до понад 100 металевих деталей, надрукованих на 3D-принтері — бездоганна.
Автомобіль не має тієї масивної “броньованої” солідності, як у Bentley, але й немає жодних спрощень або дешевих елементів, які псували б враження. Уся передня панель — це один величезний 55-дюймовий екран, схожий на Hyperscreen від Mercedes-Benz, але менш нав’язливий і кітчевий. Водночас йому бракує тієї справжньої розкоші, яку можуть передати, наприклад, вишукані аналогові циферблати. У пасажирів заднього ряду також є окремі екрани для керування функціями авто чи перегляду медіа. Одним словом, це справді розкішне місце для подорожей, хоча сидіння могли б бути трохи нижчими й менш “переповненими”.
Космічний вигляд — і морська розхитаність на ходу?
Аж ніяк. Алюмінієве шасі жорстке й технічно досконале: на передній і задній осях — п’ятиважільна підвіска, пневмопружини, адаптивні амортизатори Magnetic Ride 4.0 та активні стабілізатори поперечної стійкості. Є навіть підрулювання задніх коліс для кращої маневровості та стабільності. До того ж останніми роками Cadillac заслужено здобув репутацію виробника авто з відмінною керованістю — і Celestiq підтверджує ці стандарти.
Перші враження (щойно опустишся в сидіння водія й натиснеш на гальмо, щоб двері автоматично зачинились) — це винятковий рівень комфорту. Celestiq напрочуд тихий і плавно їде. Є кілька режимів керування, і в Tour цей 3100-кілограмовий гігант здається напрочуд легким і рухливим. Реакція на акселератор, можливо, трохи надто спокійна, але завжди можна увімкнути Sport або налаштувати все під себе в режимі My Mode. Можна навіть обрати керування з однією педаллю, хоча я його не люблю — і воно досі здається дивним і неприємним.
У будь-якому разі, Celestiq — це надзвичайно приємний досвід. Він ізолює від зовнішнього світу, але дарує дивовижні краєвиди під час руху. Динамічно він відчувається бездоганно відшліфованим. Рульове керування — точне й інформативне, шасі природно реагує попри велику кількість технологій. Особливо хочеться відзначити здатність Celestiq “розчиняти” дрібні нерівності, на яких зазвичай пневмопідвіска стукає. Адаптивні амортизатори налаштовані напрочуд тонко. До речі, тестовий автомобіль був на 22-дюймових колесах замість опційних 23-дюймових — і неофіційно нам сказали, що це найкращий варіант.
А як на поворотах?
Cadillac абсолютно впевнений у своєму дітищі — недарма маршрут тест-драйву починається в Західному Голлівуді, а далі у мальовничий ліс Анхелес. Це швидкі, широкі, але дуже вимогливі дороги для такого великого й важкого авто. Та Celestiq справляється з ними легко й природно. Його динаміка — не той специфічний “електричний удар у груди”, як у Taycan Turbo, але швидкості цілком достатньо. Рівень прискорення повністю відповідає великому люкс-седану з нотками спортивного характеру.
Celestiq не перетворюється на справжній спортивний седан і менш керований у поворотах, ніж, Bentley Flying Spur, проте поєднання легкої, точної керованості зі стабільністю завдяки активним стабілізаторам поперечної стійкості дарує несподівано приємні й захопливі враження. Автомобіль справляє враження впевненого та легкого в керуванні, навіть якщо насправді силова установка, гальма й підвіска працюють на повну.
Після тривалої максимальної атаки на дорозі потужність починає зменшуватись, щоб контролювати теплові навантаження, а гальма починають диміти в знак протесту. Але власники навряд чи будуть повторювати таке випробування, і очікувати, що понад три тонни розкішного седана будуть танцювати як M3 протягом 20 хвилин поспіль.
Що ще можна додати?
Окрім не зовсім серйозного драйву по каньйонах на Celestiq, варто згадати про 38-ми динамікову стереосистему AKG з 3D об’ємним звуком, яка просто вражає чіткістю, глибиною та потужністю. Це просто приголомшливо.
Досвід володіння також має бути дуже приємним. Кожен Celestiq буде справжнім індивідуумом з майже безмежними можливостями для персоналізації. Автомобілі будуть збиратися в Глобальному технічному центрі General Motors у Воррені, Мічиган, але власники також матимуть змогу відвідати винятковий скляний Cadillac House, що знаходиться на тій же території, де вони зможуть проконсультуватися з персональним «Консьєржем», який допоможе вибрати матеріали, кольори та інші унікальні опції.
Це може здатися трохи дивним, але покупці такого рівня очікують, щоб процес був так само захопливий, як і кінцевий продукт, і цей «шлях» виглядає на рівні світового класу. Не можна не відзначити зусилля, які Cadillac вкладає в цей проєкт.
Отже, цей чи Spectre?
Це справжнє «мрійне» порівняння, чи не так? Відповідь складна, оскільки ці автомобілі підходять до ультралюксу абсолютно різними способами й, зрозуміло, мають абсолютно різні історії та позиції на ринку. Cadillac обіцяє бути неймовірно рідкісним і очевидно є чудовим проєктом… але для деяких це все ще просто Cadillac.
З іншого боку, у Spectre є конкуренти з середовища Rolls-Royce, моделі яких з безмежним шармом традиційного ДВЗ ускладнюють життя Spectre. У Celestiq таких проблем немає. Якщо вам подобається цей вигляд, відчуття та характер, то це має бути саме цей автомобіль. Фарбуйте його у будь-який колір і оздоблюйте його крилами метелика, якщо хочете, але V12 (або, може, V16?) двигуна ви не отримаєте. Для деяких це може бути прикрістю, але це також дозволяє уникнути того FOMO, яке можуть відчувати власники Spectre.
Celestiq знайде невелику, але дуже щасливу групу власників. Це дика, незвичайна і якоюсь мірою чудова машина. Екрани можуть залишити на ній відбиток часу, якого не було б в аналізованому інтер’єрі, і є деякі дрібні недоліки, але в більшості випадків це просто дуже крута, неймовірно чарівна річ.