Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Найкращі спортивні шини 2025 року

На ринку з’явилася нова шина, яка претендує на звання найкращої серед літніх шин високих характеристик. Pirelli P Zero PZ5 створена для конкуренції з такими гігантами, як Michelin Pilot Sport 4S, Continental SportContact 7, Bridgestone Potenza Sport, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 та іншими. Але чи зможе ця найновіша UUHP (Ultra Ultra High Performance) літня шина справді задати нову планку у керованості ТА зчепленні? Є лише один спосіб це перевірити — тестування!

Щоб з’ясувати, чи справді нова PZ5 така хороша, як стверджує Pirelli, я протестував її поряд з усіма згаданими вище шинами, а також з Falken Azenis FK520 і бюджетною моделлю. Усі сім комплектів пройшли випробування на сухій і мокрій поверхні, а також я оцінив рівень шуму, комфорту та опору коченню, щоб ви мали всю необхідну інформацію для правильного вибору шин.

Вологе покриття

Навіть якщо вологе зчеплення не є для вас пріоритетом, саме тому існує сайт Tyre Reviews — там ви можете змінити вагу фінального балу, щоб підібрати найкращу шину саме для своїх потреб. Але з точки зору безпеки та виграшу в тестах, вологе зчеплення — ключовий параметр, тож виробники шин приділяють йому чимало уваги.

Принаймні більшість виробників. Бюджетний бренд у цьому тесті назвав себе Sunny, і я можу припустити, що це тому, що вони дбають лише про сонячну погоду. Адже в дощ ці шини взагалі не тримають дорогу. Sunny виявилась єдиною шиною, яка змусила мене перелякатись через надмірну надкерованість на Golf Mk8 GTI — машині, яка взагалі рідко входить у надкерованість (сумне обличчя). Рульове було в’яле, відчуття — еластичне та неточне.

А от всі інші шини — враховуючи склад тестової групи — були хорошими. Ба більше, я б сказав, що всі вони були чудовими, але деякі — ще кращими за інших.

Michelin і Goodyear — стабільна класика, але не найкращі

Michelin і Goodyear показали дуже схожі результати, розійшовшись усього на пів секунди. Як завжди, Michelin не відчувається особливо спортивною — під час затяжних поворотів можна буквально бачити, як втрачаються долі секунди через недостатню поворотність. Але в іншому — стабільна та безпечна шина. Проте це вже найстаріша модель у тесті, і це помітно. З нетерпінням чекаю наступного покоління на вторинному ринку — знаю, що над нею серйозно працюють.

Goodyear знову чудово поєдналася з GTI, але, на подив, як і Michelin, відчутно поступалась у зчепленні найкращим шинам у тесті. Це теж не нова модель, тож хоча Goodyear все ще приносить задоволення за кермом, це вже не вершина сегмента.

Подвійна несподіванка — Falken і Continental

Далі — приємний сюрприз від Falken і Continental. Після тест-драйву я переглянув інші тести FK520 — зазвичай вона не настільки хороша на мокрому, але сьогодні блищала, і це підтвердив інший водій, якого я попросив проїхатись на всіх комплектах. Falken була не найспортивнішою, але вражаюче чіпкою, дуже стабільною і легкою у швидкій їзді. Чудова робота над 520 — великий стрибок вперед порівняно з FK510.

Continental, як завжди, була дуже швидкою — але трохи надто недостатньо поворотною, щоб повністю викластись у поворотах у порівнянні з найкращими. В цілому, відмінна шина, але нові гравці на ринку вже наступають на п’яти.

Pirelli P Zero PZ5 — новий лідер класу?

Найновіша шина в тесті, Pirelli P Zero PZ5, була фантастичною. Вона відчувалася як старший брат Goodyear — шини, керованість якої я завжди любив. У Pirelli чудове рульове управління, відмінний баланс і відчутно більше зчеплення, ніж у всіх шин позаду неї. Там, де з Michelin я втрачав час, з Pirelli я його вигравав. Якщо чесно, здавалося, що жодна інша шина не може бути швидшою чи краще підійти до цього авто. Це був фантастичний досвід.

А потім я сів на Potenza Sport…

Усі мої уявлення змінилися. За всі роки тестів шин я ніколи не мав подібного відчуття. Здавалося, що я граю в комп’ютерну гру — все стало цифровим, і той факт, що траса мокра, втратив будь-яке значення. Я міг дозволити собі такі вольності в керуванні, про які раніше тільки мріяв. Якщо якась компанія коли-небудь випустить дорожню шину з повністю дощовим гоночним компаундом, я впевнений, вона буде відчуватись саме як Potenza Sport.

Усі шини, крім Sunny, показали відмінні результати у гальмуванні на мокрому покритті — з будь-якою з них ви залишитесь задоволені. Pirelli вийшла на перше місце, але різниця між шістьма лідерами склала лише 3,8%, що свідчить про надзвичайно щільну конкуренцію.

У глибшій воді, під час аквапланування, найкраще себе показала Goodyear, а Pirelli знову відзначилась дуже високими результатами.

У середньому, Goodyear і Pirelli показали найкращі результати в умовах глибокої води під час тестів на аквапланування. Натомість бюджетна шина здивувала вкрай слабким результатом у цьому зазвичай нескладному випробуванні.

Сухе покриття

Про бюджетну шину Sunny можна коротко — вона була поганою. Значне недостатнє кермування, слабка стабільність задньої осі та повільний час проходження кола — тому переходимо до шин, які справді варто розглядати.

Falken FK520 показала себе надійною в умовах, близьких до граничних, наприклад, при зміні смуги руху. Вона передбачувана й безпечна, але не надто захоплива. Дає хороший рівень зчеплення з безпечним балансом, але без тієї спортивної “іскри”, яку шукають деякі водії.

Michelin Pilot Sport 4S та Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 обидві показали відмінні результати. Michelin відрізняється трохи легшим кермуванням, особливо в межах сублімітної поведінки, де все відбувається дуже передбачувано. У цьому розмірі вона працює дуже добре, хоч трохи не вистачає «зачеплення» передньої осі. Goodyear, один із моїх улюбленців, виконує все відмінно. Хоча в сублімітних ситуаціях вона дещо поступається Michelin, на межі зчеплення відчуття повного контролю — ти стаєш єдиним з автомобілем, а всі очікувані реакції відбуваються саме так, як має бути.

Останні три шини — Continental SportContact 7, Bridgestone Potenza Sport та Pirelli P Zero PZ5 — стали найкращими у тесті, всі чудові, але з тонкими відмінностями. Continental демонструє величезне зчеплення і точне кермування в сублімітних режимах, але трохи поступається у стабільності при агресивному вході в повороти. Bridgestone має неймовірне зчеплення та швидку реакцію керма, але трохи слабкіше відчуття на вході та в середині повороту під час плавного керування газом, щоб «завалити» ніс автомобіля. Pirelli відчувається трохи легшою в кермі на субліміті, але в повороті вона чудово «вгризається» в асфальт з передбачуваною та приємною поведінкою.

Часи проходження кола у цих трьох шин були практично ідентичними — перші кола Pirelli та Bridgestone збіглися, хоч на другому колі Bridgestone трохи більше відстав. Різниця настільки незначна, що суб’єктивні вподобання стають важливішими за секундомір. Усі три — неймовірні по-своєму, з трохи різними характерами, але загальною високою ефективністю.

Якість сучасних високопродуктивних шин просто вражає — ніколи ще не було кращого часу для любителів шин із таким високим рівнем продуктивності.

Continental випередив Pirelli в сухому гальмуванні всього на 0,4%, що свідчить про надзвичайно близький результат тесту гальмування. Насправді, різниця між топ-6 шинами знову була менше 4%, що підкреслює, наскільки рівномірним і жорстким був цей тест.

Комфорт

Найтихішою шиною у тесті виявилася Goodyear, дуже близько за нею йде Falken. Далі непогано показали себе Pirelli та Continental, Bridgestone — на прийнятному рівні, а Michelin і Sunny були приблизно на 2 дБ голоснішими за Goodyear. Це незначна різниця, особливо враховуючи, що вимірювання проводилось зовнішнім мікрофоном. У салоні машини я жодних відмінностей не помітив.

Щодо комфорту, Pirelli, Continental і Michelin мали невелику перевагу над Falken та Goodyear, тоді як Bridgestone, як і зазвичай, був трохи жорсткішим за інших.

👁 166

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності