Концепт, що випередив свій час- Polo GTI Cabrio
— 14.06.2025Рідкісний концепт VW Polo GTI Cabrio зразка 2007 року — незвична спроба перетворити хетчбек на стильний кабріолет.
Ford Ranger Raptor — вже легенда
Якщо ви ще не чули, Ford Ranger Raptor — це справжній звір серед пікапів. Минулого року мій друг Ендрю назвав його «миттєвою класикою», а журнал The Drive надав йому звання «Вантажівка року». Унікальна підвіска Fox Live Valve у поєднанні з заднім мостом Watts Link і потужним 3,0-літровим мотором EcoBoost V6 із 405 кінськими силами та 430 фунт-футами крутного моменту роблять цей автомобіль по-справжньому видатним.
Ford Ranger Raptor у США та австралійський Raptr8 S
У Сполучених Штатах Ford Ranger Raptor доступний за ціною від приблизно 57 000 доларів. За ці гроші ви отримуєте вдосконалену підвіску з амортизаторами Fox та двотурбінний V6 потужністю 405 кінських сил. Це гідний пікап, однак встановлення двигуна V8 — популярне хобі серед американських автолюбителів. Як виявилось, воно набуло популярності й в Австралії.
Що, як додати V8?
Австралійська компанія Killa Conversions & Performance вирішила не просто замінити двигун у Ranger Raptor, а створити власну інтерпретацію Ranger Raptor R — модель Raptr8 S. Вона оснащена 5,0-літровим двигуном Coyote V8 третього покоління з нагнітачем Roush, що дозволяє досягати 750 кінських сил та 670 фунт-футів крутного моменту. Це на 30 «коней» більше, ніж в американського F-150 Raptor R з 5,2-літровим Predator V8.
Для реалізації такого рівня потужності знадобилася модернізація трансмісії: штатну коробку 10R60 замінили на більш надійну 10R80, яку також використовують у Ranger Raptor, Bronco Raptor та Explorer ST.
Порівняння з F-150 Raptor та враження від кермування
Можна припустити, що Raptr8 S забезпечує подібні враження, як і F-150 Raptor R. Надувний 5,0-літровий V8 із подвійним верхнім розподільчим валом забезпечує шалену динаміку та прискорення. Проте надмірна потужність може погіршити керованість та баланс машини. Водночас для ентузіастів, готових доплатити понад 57 000 доларів США до вартості пікапа — потужність V8 є вирішальним аргументом.
Ціна питання та особливості ринку
Важливо враховувати ринковий контекст. У США F-150 Raptor R коштує близько 115 000 доларів, тоді як в Австралії — через імпорт та мито — його ціна сягає 230 000 доларів. Саме тому тюнінгований Ranger Raptor з V8 за 125 000 доларів виглядає розумною альтернативою.
Сама конверсія коштує 89 000 австралійських доларів (приблизно 57 000 доларів США). Загальна вартість тюнінгованого Raptr8 S — близько 122 000 доларів США, що все ще суттєво дешевше за імпортований F-150 Raptor R.
Чому просто атмосферний Coyote V8 — не варіант
Варіант з атмосферним Gen 3 Coyote V8 хоч і забезпечує 460 кінських сил і приємний звук, але поступається 3,0-літровому EcoBoost за крутним моментом — на 10 фунт-футів менше. Саме тому в Killa Conversions вирішили не зупинятися, а додати нагнітач Roush, що дозволило вивести потужність на новий рівень. Без наддуву такий апгрейд виглядав би менш вражаюче.
Висновок: потужність і контроль
Якщо ви збираєтеся збільшити потужність автомобіля, важливо, щоб він міг із цим впоратись. У випадку з Raptr8 S інженери зробили все, щоб автомобіль залишився керованим і витривалим, попри шалений V8 під капотом. Потужність у 750 к.с. у компактному Ranger — це вже не просто апгрейд. Це — новий рівень.