
Nissan незабаром закриє сім заводів
— 17.05.2025 / 10:27Nissan оприлюднює плани щодо значного скорочення витрат до 2027 фінансового року, маючи на меті закрити сім заводів та скоротити 20 000 робочих місць, що значно більше, ніж планувалося ще зовсім недавно.
Автовиробник планує зменшити кількість платформ з 13 до 7 протягом наступних 10 років, а також вживатиме масштабних заходів для зменшення складності своєї глобальної лінійки моделей.
Nissan зіткнувся з проблемами, які накопичувалися протягом тривалого часу, оскільки автовиробник гнався за обсягами, не встигаючи за конкурентами в технологічному плані.
Цього тижня Nissan повідомив, що звільнить близько 20 000 співробітників у період до 2027 року, порівняно з 9 000, як передбачалося ще кілька місяців тому, на додаток до закриття семи заводів по всьому світу до того ж року.
Майбутні скорочення, що є частиною відкрито названого автовиробником “плану відновлення” під назвою Re:Nissan, зменшать кількість його заводів з 17 до всього 10. Наразі Nissan має три складальні заводи в США (з 16 000 виробничих робочих місць) та один у Мексиці.
У Nissan заявили, що близько 300 людей займатимуться виключно ініціативами зі скорочення витрат у рамках цього плану.
“Ключовим аспектом цієї трансформації є переосмислення ланцюга поставок. Nissan реструктуризує свою панель постачальників, щоб забезпечити більші обсяги для меншої кількості постачальників, усуваючи неефективність та ставлячи під сумнів застарілі стандарти”, – заявив автовиробник.”
Nissan також має намір скоротити витрати на інженерні розробки, зменшити складність деталей на 70% та оптимізувати свою стратегію щодо силових агрегатів, що включатиме скасування запланованого заводу з виробництва літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів на Кюсю, Японія.
Nissan також планує скоротити час розробки нових автомобілів з 37 до 30 місяців, а до 2035 року автовиробник планує використовувати лише сім глобальних платформ замість 13 сьогодні.
Автовиробник заявив, що застосовуватиме специфічний для кожного ринку підхід, коли йдеться про ключові регіони.
“У США це включає реагування на швидко зростаючі сегменти, такі як гібриди, та відновлення бренду Infiniti шляхом синергії з брендом Nissan”, – зазначив автовиробник
Загалом, Nissan передбачає агресивні заходи щодо скорочення витрат, спрямовані на швидке виправлення фінансової ситуації, що швидко погіршується і назрівала вже деякий час.
Як Nissan опинився в такому становищі?
Було б занадто просто звинуватити в спаді Nissan потрясіння автомобільної промисловості після пандемії. Але деякі корені поточної кризи компанії — можливо, найсерйознішої в цьому столітті — ймовірно, походять від стратегії Nissan, спрямованої на збільшення обсягів продажу за часів колишнього генерального директора Карлоса Гона, яка надавала пріоритет продажу дешевших моделей.
Новий президент і генеральний директор Nissan Іван Еспіноса фактично це визнав.
У США Nissan, можливо, занадто повільно реагував на зниження популярності седанів.
“Зважаючи на складні показники за 2024 фінансовий рік та зростання змінних витрат, ускладнені невизначеним середовищем, ми повинні з більшою терміновістю та швидкістю пріоритезувати самовдосконалення, прагнучи прибутковості, яка менше залежить від обсягів”, – сказав Еспіноса.
Протягом останніх півтора десятиліття імпульс Nissan знижувався на низці ключових ринків, оскільки автовиробник повільно реагував на нових конкурентів у нових сегментах. Nissan також повільно впроваджував інновації в швидко мінливому середовищі, навіть у сегментах, які були його опорою з 1990-х років.
Автовиробник не розширював та не оновлював свої пропозиції акумуляторних електромобілів після запуску Leaf першого покоління до недавнього часу, із запізнілим дебютом Ariya, хоча моделі BEV все ще становлять відносно невеликий відсоток його продажів.