
Toyota звернулась до Nissan після провалу злиття з Honda
— 19.05.2025 / 16:0523 грудня 2024 року Nissan та Honda підписали меморандум про взаєморозуміння, щоб дослідити можливе злиття. Однак переговори тривали недовго, і дві японські компанії вирішили розійтися. 13 лютого 2025 року вони офіційно припинили переговори, частково через те, що Nissan не хотів стати дочірньою компанією Honda. Попри це, компанії продовжують співпрацювати у сферах електрифікації та програмного забезпечення, але повне злиття не розглядається.
Голова Toyota Акіо Тойода в січні на виставці CES заявив, що Nissan ніколи не звертався до Toyota з пропозицією про масштабне злиття. Він вважав, що таке злиття навряд чи відбулося б, оскільки створення однієї великої компанії могло б порушити антимонопольні закони. Проте тепер стало відомо, що після провалу злиття з Honda Toyota нібито звернулася до Nissan з пропозицією про можливий альянс.
Японська національна газета Mainichi Shimbun (за даними Automotive News) повідомляє, що один із керівників Toyota обговорював із Nissan можливість партнерства. Nissan відмовився коментувати цю інформацію, а Toyota наразі перевіряє повідомлення перед офіційною заявою.
Toyota, найбільший автомобільний виробник світу вже п’ятий рік поспіль, володіє акціями кількох японських автовиробників. Компанія має 20% Subaru, 5,1% Mazda, 4,9% Suzuki та 5,9% Isuzu. Можна лише уявити, наскільки складним був би обмін акціями між Toyota та Nissan.
Після підписання меморандуму Nissan і Honda на пресконференції, Тойода висловив розчарування через відсутність конкретних деталей про продукти. Замість цього документ містив багато модних слів, таких як «інтеграція бізнесу» та «синергія», з метою перетворити Японію на «провідну світову мобільну компанію».
Nissan відреагував на брак чіткої продуктової стратегії, оголосивши про хвилю запусків нових моделей у всіх світових регіонах. Компанія також використовує ресурси партнерів по альянсу — Renault і Mitsubishi — для випуску моделей зі спільними компонентами, що значно скорочує час виходу на ринок. Тісніші зв’язки з китайською компанією Dongfeng видно на прикладі нового електричного седана N7 і підключеного гібридного пікапа Frontier Pro.
Стратегія стабілізації Nissan
Генеральний директор Nissan Іван Еспіноза нещодавно заявив, що компанія відкрита до нових співпраць, але пріоритетом залишається внутрішня стабілізація. План Re:Nissan передбачає масштабне скорочення витрат, зокрема ліквідацію 20 000 робочих місць, закриття семи заводів і різке зменшення витрат на науково-дослідні роботи. Також планується скоротити складність деталей на 70% та припинити використання шести архітектур автомобілів, при цьому продовжуючи інвестувати в преміальний бренд Infiniti.
Причини проблем Nissan
Еспіноза пояснив, що проблеми почалися у 2015 році, коли компанією керував Карлос Гон. Тоді метою було збільшення щорічних продажів до восьми мільйонів одиниць через масштабні інвестиції в виробництво та персонал. Проте за фінансовий рік 2024 (з 1 квітня 2024 до 31 березня 2025) було продано лише 3,3 мільйона автомобілів.
Коментарі Карлоса Гона
Гон називає нинішню ситуацію Nissan «відчайдушною» і стверджує, що Honda планувала «масковане поглинання». Хоча зараз про злиття не йдеться, співпраця у сфері «інтелектуальних систем автомобілів та електрифікації» все ще продовжується.