
Кінець епохи: Porsche 718 переходить на електрику
— 22.05.2025 / 16:00Porsche завершує виробництво бензинових Boxster і Cayman
Кінець епохи для легендарної серії
Ми знали, що цей день настане, тож не варто надто засмучуватися: Porsche остаточно припиняє виробництво своїх бензинових моделей 718 Boxster і Cayman. Поточне, четверте покоління цих спорткарів (серія 982) перебуває на завершальному етапі життєвого циклу. Ще торік моделі були зняті з продажу в Європі через нові вимоги до кібербезпеки. Тепер стало відомо, що решта світу також попрощається з цими легендами вже до кінця 2025 року.
Завершальні місяці виробництва
Як повідомив керівник відділу комунікацій щодо продуктів компанії Porsche Cars North America Франк Візманн, Boxster і Cayman четвертого покоління перебувають у своїх останніх місяцях виробництва. Останні екземпляри буде виготовлено у жовтні цього року. З 2016 року збірка відбувалася на головному заводі Porsche у Цуффенхаузені, однак у 2022 частину виробництва перенесли до міста Оснабрюк. Там Volkswagen і надалі випускатиме кабріолет T-Roc до 2027 року.
Успішне завершення: зростання продажів і падіння постачання
2024 рік став останнім повним роком виробництва середньомоторного купе та родстера. Продажі зросли на 15% і досягли 23 670 одиниць. Але вже у першому кварталі 2025 року постачання впало на 22%, до 4 498 автомобілів. Це логічно, враховуючи, що моделі були зняті з продажу в Європейському Союзі та на інших ринках через нове законодавство.
Варто зазначити, що спеціальні версії — Boxster RS Spyder і Cayman GT4 RS — продовжили продаватися в регіонах, де звичайні моделі були заборонені. Обмежені тиражі дозволили їм не підпадати під нові правила.
Електричне майбутнє не поспішає
Хоч більшість виробників швидко замінюють зняті з виробництва моделі новими поколіннями, Porsche вирішила не поспішати. Електричні Boxster і Cayman ще перебувають у стадії розробки, тож у 2025 році вони точно не з’являться на ринку.
На щорічних зборах акціонерів генеральний директор Porsche Олівер Блуме заявив, що ці «тихі спорткари» з’являться у «середньостроковій перспективі». Він додав, що нові моделі будуть «ще динамічнішими, ще потужнішими» й запропонують «чисте задоволення від водіння».
Перегляд планів електрифікації
Porsche відкрито визнала, що її амбітна мета — досягти 80% продажів електромобілів до 2030 року — більше не є реальною. Проте це не зупиняє поступову відмову від бензинових моделей, як-от Boxster і Cayman. Водночас компанія змінює стратегію щодо інших моделей.
Наприклад, Cayenne продовжить існувати паралельно з електричною версією до середини 2030-х років. Panamera також збереже бензинові двигуни у наступному десятилітті. Її 4,0-літровий V8 з двома турбінами вже адаптується до вимог екологічного стандарту Euro 7 і залишатиметься в лінійці ще багато років.
Що чекає на Macan
Porsche планує завершити виробництво першого покоління Macan у 2026 році. Наразі у продажу залишиться лише нове, повністю електричне друге покоління. У Європі бензиновий Macan уже припинили продавати через ті самі причини, що й 718.
Проте компанія розглядає можливість створення нового бензинового кросовера, який замінить оригінальний Macan. Якщо проєкт отримає схвалення, нова модель з’явиться ближче до кінця десятиліття й буде пропонуватися з ДВЗ або гібридною установкою.
Електромобілі — але не тільки
Porsche навіть розглядає варіант додавання бензинових двигунів до моделей, які спочатку планувалися як повністю електричні. У листопаді 2024 року колишній фінансовий директор компанії Луц Мешке заявив:
«Ми зараз розглядаємо можливість того, що деякі заплановані електромобілі можуть отримати гібридний або навіть бензиновий привід».
Електрична лінійка росте, попри складнощі
На цих самих зборах генеральний директор Олівер Блуме підкреслив, що електрична лінійка Porsche «продовжить зростати, як і планувалося». Це свідчить про те, що компанія не відмовляється від ідеї створення великого трирядного електричного позашляховика, який був анонсований кілька років тому. Робота над ним триває, попри те, що продажі електромобілів поки що нижчі за очікування.
Porsche завершує епоху культових середньомоторних бензинових спорткарів, але не прощається з ДВЗ повністю. Компанія адаптується до ринку: електрифікація триває, але водночас зберігається місце для бензинових та гібридних моделей. Це дозволяє Porsche зберігати баланс між інноваціями й традиціями, пропонуючи вибір для різних типів водіїв.