
Перший електромобіль Mazda припиняє продажі в Європі
— 27.05.2025 / 17:30Mazda припинила продаж повністю електричного MX-30 у Європі
Після виходу з продажу в США кілька років тому, повністю електричний Mazda MX-30 тепер знятий з продажу і в Європі, включно з Великою Британією. Ми помітили відсутність цієї моделі у багатьох конфігураторах на старому континенті та звернулися до Mazda, щоб дізнатися подробиці.
Припинення виробництва MX-30 BEV
Представник пресслужби Mazda у Великій Британії, Монік Кларк, підтвердила, що модель MX-30 BEV (Battery Electric Vehicle — автомобіль з батарейним електричним приводом) більше не продається в Європі. Всі наявні екземпляри в Великій Британії вже розпродані, а виробництво цієї версії автомобіля припинено для обох ринків — Європи та Великої Британії.
Альтернатива – MX-30 R-EV
Натомість Mazda продовжує продавати модель MX-30 R-EV, яка поєднує електричний привід з роторним двигуном-генератором. Ця технологія дозволяє поєднувати досвід водіння електромобіля з упевненістю у дальності поїздки, яку забезпечує роторний двигун як допоміжне джерело енергії.
Отже, чисто електричний Mazda MX-30 зник із європейського ринку, але бренд продовжує пропонувати гібридний варіант з роторним двигуном, який має забезпечити комфорт і надійність для тих, хто хоче нові технології без обмежень по дальності.
Mazda MX-30 R-EV: Європейська альтернатива з роторним двигуном
Європейські покупці все ще можуть придбати версію MX-30 e-Skyactiv R-EV — так звучить повна назва моделі з розширювачем запасу ходу. Це єдиний у виробництві автомобіль із роторним двигуном, який при цьому не приводить у рух колеса. Невеликий однороторний 830-кубовий атмосферний двигун виконує роль генератора для зарядки батареї ємністю 17,8 кВт·год. Важливо, що ця версія не продається в Північній Америці, де Mazda розробляє більш потужний двороторний агрегат для ще неоголошеної моделі.
Інші варіанти MX-30 з двигунами внутрішнього згоряння
Цікаво, що роторний MX-30 — не єдиний варіант із двигуном внутрішнього згоряння. У Японії та деяких інших країнах кросовер також доступний з 2,0-літровим бензиновим двигуном без турбонаддуву, який оснащений технологією м’якого гібрида. Виробництво цього компактного кросовера із дверима в стилі RX-8 стартувало близько п’яти років тому.
Нові моделі з розширювачами запасу ходу з Китаю
Mazda також запускає більший кросовер EZ-60 на китайському ринку, який має розширювач запасу ходу, але не роторний. Очікується, що цей автомобіль з’явиться і в інших країнах, адже седан EZ-6 вже продається в Європі під назвою 6e. Подібно до цього, EZ-60 може отримати ім’я CX-6e для європейських та інших ринків. Однак через те, що ці машини виробляються в Китаї, їх навряд чи буде запропоновано в США через нові мита.
Mazda MX-30 2024 (версія для Великої Британії)
Mazda MX-30 увійде в історію як перший масовий електромобіль компанії. Проте першою електричною моделлю Mazda був не він. У 2012 році в Японії обмеженою серією близько 100 автомобілів випустили Demio/Mazda2 EV — компактний хетчбек. Всі ці машини були передані в оренду місцевим органам влади та корпоративним клієнтам поблизу штаб-квартири Mazda в регіоні Чуґоку.
Майбутнє електромобілів Mazda
Першу платформу Mazda, створену спеціально для електромобілів, планують представити у 2027 році. А вже у 2028 році розпочнеться повноцінний запуск електромобілів на новій базі. Це означає, що найближчі роки компанія активно розвиватиме свій електротранспортний напрямок.