Флагманські електромобілі Tesla- Model S і Model X
— 14.06.2025Tesla офіційно оновила Model S та Model X, покращивши шумоізоляцію, підвіску та дальність ходу.
Старі добрі кнопки: чому власники Skoda Octavia цінують класичний інтерфейс
Багато власників автомобілів, зокрема Skoda Octavia попередніх поколінь, вважають, що їхня панель приладів майже ідеальна. Вона зручна, має зрозуміле розташування елементів і поєднує в собі як фізичні кнопки, так і сенсорний екран. Такий баланс забезпечує комфортне користування автомобілем без зайвого відволікання.
Куди поділися кнопки?
Починаючи з кінця 2010-х років, концерн Volkswagen почав поступово прибирати фізичні кнопки з інтер’єрів своїх автомобілів. Їх замінили сенсорні панелі та екрани, що стало частиною модного тренду на мінімалізм. Офіційно компанія говорить про «сучасний підхід до дизайну», але багато водіїв підозрюють, що насправді це спосіб зекономити на виробництві.
Що кажуть у Volkswagen?
Представники компанії знають, що така тенденція подобається не всім. Ральф Брандштеттер, керівник підрозділу Volkswagen у Китаї, визнає, що європейські покупці мають інші вподобання. За його словами, водії в Європі цінують фізичні елементи керування, довговічність матеріалів та приємні відчуття від водіння. А от у Китаї ситуація інша — там споживачі прагнуть максимально цифрового досвіду, голосового керування та «розумних» систем у салоні.
Традиції проти технологій
Таким чином, компанія намагається враховувати різні потреби на різних ринках. У Європі ще є шанс зберегти автомобілі з більш «аналоговим» інтерфейсом, тоді як у Китаї пріоритет віддається цифровим інноваціям.
Втім, для багатьох власників старих моделей Skoda, саме поєднання класичних кнопок і зрозумілого дизайну залишається еталоном. І вони сподіваються, що автоконцерни знову почнуть дослухатися до цих голосів.
Volkswagen визнає помилки: повернення кнопок і ручок у нових моделях
Попри те, що Ральф Брандштеттер порівнював переваги покупців електромобілів у Європі та Китаї, тенденція до відмови від фізичних кнопок стосується не лише електрокарів. Бензинові моделі Volkswagen також зазнали змін. Яскравий приклад — новий Passat, який тепер випускається лише в кузові універсал. Його салон майже повністю заснований на сенсорному управлінні. Подібну концепцію має і електричний універсал ID.7 Tourer, у якому фізичні кнопки скорочені до мінімуму.
Volkswagen визнає помилку
Проте компанія вже почала виправляти ситуацію. У нових моделях Golf GTI та Golf R Volkswagen повернув справжні кнопки на кермо. Також у майбутніх автомобілях знову з’являться тактильні елементи керування для найчастіше використовуваних функцій.
Головний дизайнер Volkswagen, Андреас Міндт, цього року відкрито визнав, що надмірна ставка на сенсорні екрани була помилкою. Ось його слова:
«Починаючи з моделі ID.2all, ми повертаємо фізичні кнопки для п’яти найважливіших функцій — гучності, обігріву з обох боків, вентиляторів і аварійної сигналізації. Вони будуть у кожному нашому автомобілі. Ми більше ніколи не зробимо такої помилки. На кермі також будуть фізичні кнопки. Ніяких здогадок. Є відчуття, є зворотний зв’язок — і людям це подобається. Чесно, це автомобіль, а не телефон».
Повернення до класики торкнеться і Skoda?
Оскільки автомобілі з шильдиком VW часто створюються спільно з моделями Skoda, SEAT, Cupra та інших брендів концерну, є висока ймовірність, що класичні інтерфейси повернуться і в ці марки. Так, це підвищить витрати на виробництво, а отже, і ціну для покупців. Але для багатьох фанатів зручності — це прийнятна плата.
Різні ринки — різні очікування
Повертаючись до думки Брандштеттера: середній вік покупця електромобіля в Європі — 56 років, тоді як у Китаї — менш як 35. У своїй публікації в LinkedIn він пояснив, чому автомобілі, розроблені в Китаї для VW, не продаються в Європі. Причини — відмінності в законодавстві, витратах і споживчих смаках.
Отже, Volkswagen враховує помилки минулого та готовий прислухатися до тих, хто вважає, що автомобіль має бути зручним, надійним і передбачуваним — з реальними кнопками, а не суцільним екраном.