
Hyundai Ioniq 9 на зарядці Tesla
— 30.05.2025 / 11:12Hyundai пропонує одні з найшвидших електромобілів для зарядки
Південнокорейська компанія Hyundai стала одним з лідерів у США серед автовиробників, що розвивають електротехнології. Її кросовер Ioniq 5 дуже популярний серед американських покупців. Це один з найпопулярніших електромобілів у країні.
Проблема з мережею зарядок Tesla
Однак є одна складність. Мережа зарядок Tesla — найбільша в США — не може заряджати автомобілі Hyundai так швидко, як хотілося б. Наприклад, новий трирядний SUV Hyundai Ioniq 9 заряджається дуже швидко на потужних зарядках від інших компаній.
Приклад швидкої зарядки
Якщо увімкнути Ioniq 9 до зарядної станції потужністю 350 кіловатів від Electrify America або EVgo, батарея зарядиться з 10% до 80% за 24 хвилини, за даними Hyundai. Це дуже швидко.
Зарядка на Tesla Supercharger займає більше часу
Але якщо той самий автомобіль під’єднати до Tesla Supercharger, процес зарядки затягнеться до 41 хвилини. Таким чином, мережа Tesla не може забезпечити максимально швидку зарядку для Hyundai. Це створює певні незручності для власників цих електромобілів.
Hyundai Ioniq 9 сумісний з Tesla, але заряджається повільніше
Хоча зарядний порт Ioniq 9 був спеціально розроблений для роботи з Tesla Supercharger, і власники Hyundai тепер мають доступ до величезної мережі Tesla, швидкісний заряд все одно кращий на інших станціях. Якщо хочеш зарядити авто максимально швидко, доведеться звертатися до інших зарядних мереж.Це показує, що перехід електромобільної індустрії на зарядний стандарт Tesla все ще перебуває на ранній, незручній стадії.
Чому напруга має значення
Головна проблема — це напруга. Напруга — це сила, яка штовхає електрони через систему зарядки, її часто порівнюють з тиском води в трубі.
Нові електромобілі Hyundai працюють на системі з напругою 800 вольтів. Тобто найкраще вони заряджаються на станціях, які можуть подавати таку ж або вищу напругу. Сюди належать зарядки потужністю 350 кіловатів і навіть деякі зарядні станції від Electrify America на 150 кіловатів.
Tesla ж традиційно працює на напрузі близько 400 вольтів, і її мережа зарядок розрахована саме на це. Принаймні поки що.
Проблема з напругою — основна перепона для швидкої зарядки Hyundai на Tesla Superchargers
Карл Голоднік, менеджер з інженерії в Hyundai America’s Technical Center, визнає: «Це дійсно проблема». Він додав, що коли Tesla оновить свої зарядки до вищої напруги, електромобілі Hyundai зможуть заряджатися там швидше.
Як Hyundai намагається розв’язувати проблему
Напруги 400 В у Tesla і 800 В у Hyundai не працюють разом без додаткових пристроїв. Тому Hyundai встановила у свої автомобілі, зокрема в Ioniq 9, спеціальне обладнання, яке підвищує напругу з 400 В Supercharger до потрібних 800 В для батареї. Але цей процес не настільки швидкий, як пряме заряджання на 800-вольтовій станції.Ioniq 9 може приймати пікову потужність зарядки до 237 кВт, що ставить його серед найшвидших електромобілів на ринку. Саме тому зарядка займає всього 24 хвилини на потужних не-Tesla станціях.
Обмеження на Tesla Supercharger
На Supercharger пікова потужність Ioniq 9 обмежена 126 кВт, за словами Голодніка. Однак він зазначає, що авто може швидко досягати цієї потужності і підтримувати її більшу частину часу зарядки.Карл наголошує, що важливі не лише максимальна потужність зарядки, а й вся крива зарядки — «площа під кривою», яка визначає загальний час зарядки від 10% до 80%.
Аналогічна ситуація з Ioniq 5
Подібна історія і з Ioniq 5: на оптимальних зарядках він може заряджатися від 10% до 80% за 20 хвилин, але на Supercharger цей час зростає до 24-30 хвилин. У Ioniq 9 батарея більша — 110,3 кВт·год проти 63 або 84 кВт·год в Ioniq 5 — тому зарядка займає більше часу.
Перехід на новий стандарт Tesla NACS — ще ускладнює ситуацію
Практично вся американська автомобільна індустрія переходить зі старого стандарту CCS на новий, більш компактний стандарт Tesla NACS. Автовиробники домовляються з Tesla про доступ до її великої мережі Supercharger.Проте цей перехід ще не завершений. Компанії як General Motors, Ford і Rivian вже відкрили своїм клієнтам доступ до мережі Tesla, а інші, зокрема BMW, Honda і Volkswagen, ще працюють над цим.
Зараз для сумісності між CCS і NACS потрібні адаптери, а відмінності в напрузі додають нові складнощі. Ця ситуація робить перехід на новий стандарт ще більш заплутаним.
Hyundai швидко переходить на новий стандарт зарядки NACS
Hyundai стала однією з найактивніших компаній у переході на новий зарядний стандарт Tesla — NACS. Вже на дорогах їздять два електромобілі Hyundai з підтримкою цього стандарту — Ioniq 5 та Ioniq 9. Незабаром до них приєднаються моделі від Kia та Genesis. Ці автомобілі комплектуються безплатними адаптерами для використання зарядок, які не підтримують NACS.Інші електромобілі з високою напругою, понад 800 В, також опинилися у процесі цього переходу. Багато виробників рухаються до більш високовольтних систем, що покращують швидкість зарядки, ефективність, тепловий режим і знижують вагу.
Лідер за швидкістю зарядки — Lucid Gravity
Найшвидшим електромобілем для зарядки в Америці є Lucid Gravity із системою 926 В. Він підтримує зарядку потужністю до 400 кВт і може додати 200 миль запасу ходу менше ніж за 11 хвилин. Lucid Gravity — один із перших не-Tesla електромобілів з підтримкою NACS. На Tesla Supercharger він заряджається максимум із потужністю 225 кВт — дуже швидко, але не на максимумі.Старша модель Lucid Air, теж із високовольтною батареєю, на Supercharger заряджається лише зі швидкістю 50 кВт, хоч підтримує 300 кВт на зарядках з вищою напругою.
Tesla Cybertruck і майбутнє зарядних мереж
Новий Tesla Cybertruck теж має батарею на 800 В і наразі обмежений існуючою мережею Supercharger. Tesla планує вже цього року запустити нове покоління зарядних станцій на 1000 В.
Карл Голоднік вважає, що вся індустрія зарядок скоро рухатиметься в цьому напрямку. Інші мережі та виробники зарядних пристроїв почали з менших потужностей і 400 В, але працюють над покращеннями, щоб забезпечити швидку зарядку.
Що це означає для власників електромобілів
Це дуже хороша новина для власників Hyundai та інших електромобілів, які хочуть отримати стабільний і швидкий заряд будь-де, як зараз заправляють бензином.
Карл Голоднік сказав:
«Найбільші гравці зараз переважно переходять на системи зарядки з напругою 800 В і вище.Я припускаю, що в майбутньому мережі зарядок все більше конвертуватимуться навколо потужних зарядних станцій».