Огляд BMW 3 Series Touring
— 26.07.2025Оновлений BMW 3 Series Touring поєднує практичність універсала з динамікою спортивного авто. Ідеальний вибір для тих, хто хоче комфорт і стиль без зайвих компромісів.
Готові до першого повністю електричного купе з двома сидіннями, яке має «душу» французького гоночного бренду Alpine? Воно стрімко наближається й обіцяє стати чимось особливим — справжнім конкурентом для майбутніх електричних Porsche Cayman і Boxster. Про це розповіли кілька керівників Alpine на святкуванні 70-річчя бренду у рідному місті Дьєпп.
Генеральний директор Alpine Філіп Крієф та енергійний очільник Renault Group Лука де Мео поділилися подробицями щодо електричної заміни купе A110, розкривши низку технічних особливостей майбутньої моделі.
Електричне купе базуватиметься на спеціальній платформі для спортивних автомобілів, матиме цільову масу 1 450 кг (майже як у Porsche Cayman GT4 RS), зможе проїжджати понад 350 миль (понад 560 км) на одному заряді та отримає два вбудовані в колеса електромотори, які, за словами колишнього директора з інженерії Ferrari Філіпа Крієфа, «забезпечать більше ніж достатню потужність — я гарантую це».
Новий A110 стане наріжним каменем у плані Renault Group щодо трансформації Alpine з бренду з трековою спадщиною — участю у Формулі-1 та чемпіонаті світу з перегонів на витривалість — на сучасного виробника преміальних автомобілів із сімома моделями в лінійці та акцентом на новітні технології. Критично важливо, щоб електричний SUV A390, який дебютував на заході в Дьєппі, став успішним — саме він має почати приносити прибуток, необхідний для подальших інвестицій у розвиток.
Бачення Луки де Мео — створити французьку відповідь Porsche. «[A110] — це наш культовий продукт, Porsche 911 для Alpine», — каже він. Цікаво, що перше купе A110 — з рядним чотирициліндровим двигуном Renault — дебютувало в 1963 році, того ж року, коли з’явився і Porsche 911.
Що нам відомо про електричний A110
Поки що A390 базується на ретельно модернізованій версії архітектури AmpR-Medium від Renault Group, майбутнє купе стане першою моделлю, побудованою на абсолютно новій платформі Alpine Performance Platform (APP). Його офіційна прем’єра запланована на Паризький автосалон у жовтні 2026 року.
«Ірраціонально, ми вирішили інвестувати у дуже модульну платформу для спортивних автомобілів, яка стане основою для A110 наступного покоління», — пояснює Лука де Мео.
«APP — це серце Alpine. Наш пріоритет — взяти цю платформу та розробити три або чотири моделі, а далі подивимося, як все складеться».
Де Мео в інтерв’ю Auto Express розповів, що APP — це спеціалізована платформа для спортивних автомобілів, виготовлена з екструдованих алюмінієвих секцій. Вироблятимуть її на заводі в Дьєппі, де працівники вже мають досвід роботи з легкими сплавами.
Цей матеріал є ключовим для зменшення маси.
«Ми вважаємо, що зможемо створити електромобіль, легший за порівнянну модель із двигуном внутрішнього згоряння», — каже де Мео. «Це все змінить. Ми інвестували в електронну архітектуру силової установки, розмістивши мотори в колесах, що знижує центр тяжіння автомобіля».
A110 вдосконалить технологію мотор-коліс, яка вже використовується у справжньому «монстрі Франкенштейна» — шоукарі Renault 5 Turbo 3E. Інженери Alpine переробили цей епатажний хот-хетч за £135 000 на задньопривідний, встановивши роторні двигуни безпосередньо на колеса. Це дозволяє позбутися редукторів і півосей, зменшуючи вагу, та відкриває величезні можливості для точного розподілу крутного моменту між колесами. Якщо Turbo 3E створено для дрифту, то новий A110 буде налаштований на ідеальне проходження поворотів.