
Volkswagen Tiguan R стане потужнішим, ніж будь-коли
— 01.06.2025 / 9:55- Старший керівник Volkswagen натякнув, що новий Tiguan R може бути в розробці.
- Попередня модель мала 316 к.с., але так і не потрапила на ринок Північної Америки.
- Майбутній Tiguan R може отримати 2.0 TSI від Golf R або потужнішу гібридну систему.
Навіть попри те, що електромобілі нині в центрі уваги, для класичних потужних авто ще є місце. Volkswagen активно електрифікує лінійку GTI та готується перетворити підрозділ R на бренд виключно електромобілів до 2030 року, але двигуни внутрішнього згоряння ще не сказали свого останнього слова. Одним із їхніх можливих «фінальних акордів» може стати новий Tiguan R — практичний SUV з достатнім запасом потужності, щоб зацікавити автолюбителів.
Педро Мартінес Діас, керівник відділу продажів і маркетингу Volkswagen R, нещодавно натякнув на можливість створення ще одного високопродуктивного SUV. В інтерв’ю австралійському виданню CarExpert під час локального запуску оновленого Golf R він залишив простір для надії:
«Я б ніколи не сказав “ні”. Tiguan R був дуже успішним у Європі та Австралії… побачимо.»
Хоча це ще не підтверджено офіційно, схоже, що щось дійсно назріває. Якщо керівництво дасть зелене світло, нове покоління Tiguan R може повернутися. Діас також підтвердив, що майбутній T-Roc отримає власну версію R, дебют якої очікується на початку 2027 року.
Попри багатообіцяючі характеристики, Tiguan R залишався регіональною моделлю — його продавали лише в Європі та Австралії. Північна Америка так і не отримала можливості випробувати цю версію. Наприкінці 2023 року модель зняли з виробництва, що збіглося із запуском Tiguan третього покоління в Європі.
У новій лінійці найпотужнішою версією Tiguan для Європи став eHybrid — плагін-гібрид, який видає 268 к.с. (200 кВт / 272 PS) і має спортивне оформлення у стилі R-Line. Американська версія Tiguan з’явилася у 2024 році й базується на подовженій європейській моделі Tayron. Її топова комплектація, SEL R-Line Turbo, намагається передати дух GTI, хоч і без відповідного шильдика — під капотом у неї 2,0-літровий турбодвигун (не гібридний), що видає ті ж 268 к.с. (199 кВт / 271 PS). Це солідна спроба, але для тих, хто шукає справжнього “перцю”, цього може бути замало.
Близько, але ще не R
Хоча версії R-Line як європейського, так і американського Tiguan мають непогану потужність, це все ж не повноцінні спортивні моделі. Втім, обидві побудовані на платформі MQB Evo — тій самій архітектурі, яка лежить в основі VW Golf R. А це означає, що з технічної точки зору вони сумісні з потужнішим 2,0-літровим двигуном TSI від Volkswagen, який у своїй поточній версії видає 328 к.с. (245 кВт / 333 PS) і 420 Нм (310 фунт-футів) крутного моменту.
Яким може бути Tiguan R наступного покоління
Хоча офіційних зображень поки немає, можна припустити, що новий Tiguan R отримає:
- Потужний двигун — 2.0 TSI від Golf R або нову гібридну систему з підвищеною продуктивністю.
- Повний привід 4Motion, як у попередника.
- Занижену спортивну підвіску для кращої керованості.
- Агресивний зовнішній вигляд із унікальними елементами дизайну: спортивні бампери, розширені арки, фірмові елементи R.
- Високоякісний салон з акцентом на спортивність — сидіння R, цифрова панель приладів, алюмінієві вставки тощо.
З огляду на плани VW перевести бренд R на електротягу до 2030 року, цей Tiguan R може стати одним із останніх «чистокровних» бензинових SUV із таким значком. І, можливо, одним із найкращих.