
Mazda обійшла конкурентів: електрокари збиратимуть на тій же лінії, що й дизелі
— 05.06.2025 / 13:00Mazda офіційно оголосила, що з 2027 року її нові електромобілі почнуть сходити з конвеєра на вже існуючому заводі Hofu 2 в Японії. Це рішення дозволяє компанії уникнути створення окремої виробничої лінії для електрокарів, як це роблять багато конкурентів. Натомість Mazda впроваджує новий гнучкий виробничий процес, який дає змогу випускати електромобілі на тій самій лінії, що й моделі з бензиновими, дизельними, гібридними та plug-in hybrid силовими установками.
Цей підхід дозволить зменшити інвестиційні витрати на 85% у порівнянні з побудовою окремої лінії для EV і скоротить виробничий цикл на 80%. До того ж, розширення виробничої лінії тепер триває лише сім днів замість шести тижнів.
Завод Hofu H2 наразі випускає моделі CX-60, CX-70, CX-80 та CX-90. У виробництві більше не використовуються фіксовані конвеєри – замість них застосовуються платформи на плоских піддонах, які рухаються по цеху. Автоматизовані керовані візки доставляють силові агрегати та встановлюють їх у кузови незалежно від типу авто — дизельного, гібридного чи електричного.
Mazda також впроваджує стратегію ефективного використання активів, націлену на максимальне завантаження виробничих потужностей. Як заявив Такето Хіронака, виконавчий директор із виробничої інженерії на Hofu 2, компанія прагне підтримувати рівень завантаження підприємства близьким до 100%. Завдяки гнучкості виробництва Mazda зможе оперативно реагувати на коливання попиту на електромобілі або гібриди.
«Змішане виробництво дозволяє нам змінювати співвідношення BEV відповідно до попиту клієнтів у будь-який момент», — пояснив Хіронака в інтерв’ю Auto News. — «Це може бути як 100% BEV, так і 0%. Для невеликої компанії, такої як наша, використання всіх виробничих ліній за рахунок змішаного виробництва — розумний підхід. У межах нашої стратегії ефективного використання активів ми максимізуємо роботу наявних потужностей, щоб упевнено пройти початкові етапи переходу до електрифікації».