Lamborghini показала унікальний Temerario
— 02.08.2025Унікальний Lamborghini з потужним гібридним серцем і дизайном ручної роботи.
Volkswagen Golf втрачає популярність: різке падіння виробництва легендарного автомобіля
Легенда, яка почалася у 1974 році
Перший Volkswagen Golf зійшов з конвеєра наприкінці березня 1974 року. З того часу компанія Volkswagen випустила понад 37 мільйонів одиниць цієї моделі. Golf став найбільш популярним автомобілем німецького виробника за всю історію. Він з легкістю перевершив навіть легендарний Beetle (21,5 млн) та Polo (20 млн).
Золоті роки позаду
У 2015 році Volkswagen виробив понад 1 мільйон хетчбеків та універсалів Golf у всьому світі. Це був пік популярності моделі. Але вже у 2024 році компанія випустила лише трохи понад 300 тисяч авто. А на 2025 рік заплановано виробництво лише 250 тисяч одиниць. За 10 років обсяг виробництва впав на 75%.
Згідно з внутрішньою презентацією ради працівників заводу у Вольфсбурзі, опублікованою агентством Reuters, ситуація погіршується з кожним роком. Голова ради працівників Даніела Кавалло зазначила:
“Тенденція — це незворотне падіння”.
Причини спаду
Скорочення виробництва пов’язане з кількома чинниками:
Що далі для Golf?
Golf залишається впізнаваним брендом, але його домінування на ринку добігає кінця. Volkswagen вже робить ставку на електричні моделі, такі як ID.3, яка у майбутньому може частково замінити Golf.
Проте для багатьох автолюбителів Golf залишиться символом якості, надійності та інженерної досконалості, з якої починалась історія мільйонів водіїв по всьому світу.
Чому Golf більше не в топі: головні причини спаду популярності
Хоча Volkswagen Golf довгі роки залишався символом німецької якості та успіху в компактному сегменті, останні моделі втрачають популярність. Причини цього — не лише зовнішні ринкові фактори, а й внутрішні проблеми самої моделі. Ось основні з них:
1. Проблеми з програмним забезпеченням
Восьме покоління Golf стартувало з низкою технічних збоїв у софті. Система мультимедіа працювала нестабільно, навігація зависала, а оновлення «по повітрю» викликали труднощі. Це знизило довіру до моделі вже на старті продажів.
2. Зниження якості салону
Порівняно з сьомим поколінням, салон Golf Mk8 зазнав змін не на краще. Водії та експерти відзначають помітне погіршення матеріалів обробки. Багато елементів, що раніше виглядали преміально, стали дешевшими на дотик і вигляд.
3. Надмірна цифровізація керування
Багатьох розчарувало видалення звичних фізичних кнопок — їх замінили сенсорні панелі. Особливо багато критики викликали:
4. Розрив з традиціями
Зміни у дизайні та інтерфейсі спричинили відчуження серед фанатів моделі, які цінували Golf за зручність, стриманість і зрозуміле керування. Нова концепція не виправдала очікувань старих покупців, і не змогла привабити достатньо нових.
Golf зіткнувся не лише з конкуренцією з боку електромобілів і SUV, а й із внутрішніми прорахунками в дизайні та технологіях. Щоб знову стати лідером, Volkswagen доведеться зробити серйозні висновки — зокрема повернути частину звичних рішень, які колись зробили Golf улюбленцем мільйонів.
Golf в тіні SUV: як кросовери витісняють легендарний хетчбек
У 2020-х автомобільний ринок змінився докорінно. Ми живемо в епоху SUV — і навіть Volkswagen Golf, здавалося б, непохитна класика, відчуває на собі тиск моди на кросовери.
Volkswagen T-Roc, по суті, є кросоверною версією Golf. І він виявився майже таким самим популярним, як його хетчбек-оригінал. За даними Dataforce, у 2024 році в Європі було продано 216 549 Golf’ів, а T-Roc відстав усього на 13 тисяч одиниць.
Ще цікавіше — T-Roc Convertible, відкритий варіант кросовера, обігнав навіть Mazda Miata (MX-5) за популярністю у Європі минулого року. Це ще раз доводить, що навіть ніші ринку тепер належать SUV.
T-Roc частково “з’їдає” продажі Golf. Покупці, які раніше обирали компактний хетчбек або універсал, тепер схиляються до трохи вищого, моднішого та практичнішого кросовера.
Для VW це не критична проблема — адже обидві моделі залишаються в межах бренду. Але для Golf це ще один крок назад.
З 2027 року Volkswagen планує перенести виробництво Golf з Вольфсбурга до Пуебли (Мексика). Це означає великі зміни для німецького заводу, де наразі виготовляються також Tiguan, Tayron та мінівен Touran.
Голова ради працівників Даніела Кавалло не виключає, що через падіння обсягів виробництва на заводі може бути введено чотириденний робочий тиждень.
Майбутнє Golf — електричне
Попри нинішні труднощі, Golf ще повернеться до Вольфсбурга. Але вже в новому вигляді — як повністю електричне дев’яте покоління. Воно буде побудоване на окремій платформі та має з’явитися до кінця цього десятиліття. На тій же платформі планується електричний T-Roc, що підкреслює намір VW повністю перебудувати свою лінійку під нову реальність.
Golf втрачає позиції не тільки через внутрішні недоліки, а й через загальну трансформацію ринку. Сьогодні все більше покупців шукають високу посадку, більше простору і вигляд “SUV”, а не традиційний хетчбек. Проте Volkswagen адаптується — і цілком можливо, що електричний Golf знову знайде своє місце під сонцем.
Масштабне скорочення в Volkswagen: Golf — лише частина великої трансформації
Поряд зі зниженням виробництва Golf, концерн Volkswagen втілює великі плани з оптимізації витрат, які охоплюють не тільки модельний ряд, а й тисячі працівників та обсяги виробництва в Німеччині.До кінця десятиліття VW планує скоротити 35 000 робочих місць у Німеччині. Як повідомляє агентство Reuters, понад 20 000 працівників вже погодились на дострокове звільнення за контрактом протягом найближчих п’яти років. Це найбільша хвиля кадрових змін у компанії за останні десятиліття.До 2030 року VW планує зменшити річне виробництво в Німеччині на 700 000 автомобілів. Значну частину цього скорочення дасть перенесення виробництва Golf до Мексики (завод у Пуеблі) у 2027 році.
Таке рішення знижує витрати, але водночас впливає на працівників у Вольфсбурзі, де модель виготовлялася десятиліттями.
Golf — не лише “німець”
Хоча Golf асоціюється з Німеччиною, він давно вже глобальний продукт. Окрім Вольфсбурга, модель також виготовляють у Малайзії та Китаї — для місцевих ринків. Це дає компанії більшу гнучкість у постачанні, але водночас ще більше зменшує роль Німеччини як виробничого хабу Golf.Попри електрифікацію, теперішня версія Golf з двигуном внутрішнього згоряння може залишитися на ринку аж до 2035 року, як стверджує Кай Грюнiц, голова технічного розвитку VW. Це дає Golf ще один шанс залишитися в строю, особливо на ринках, де електрокари не мають достатньої інфраструктури.
Volkswagen переживає структурну перебудову історичних масштабів. Golf більше не є центром бренду, і це відображається на всіх рівнях — від дизайну до географії виробництва та штату працівників. Усе це свідчить про один факт: автомобільна епоха змінюється, і навіть легенди повинні адаптуватися.