Від класики до електрики: новий Peugeot GTi
— 13.06.2025Peugeot повертає легендарний GTi — тепер це потужний електричний хот-хетч із сучасним дизайном і високою динамікою.
Mazda Connect: система, яка розчарувала багатьох водіїв
Інфотейнмент — складна справа
Створення автомобілів — це складно. Особливо важко розробити хорошу інформаційно-розважальну систему. Ще зовсім недавно більшість автовиробників не хотіли визнавати переваги Apple CarPlay та Android Auto. Через це системи, створені самими компаніями, часто критикували.
Mazda Connect: ще гірше, ніж інші
Система Mazda Connect була однією з найгірших. Виробник обіцяв зручність та безпеку. Обіцяли, що водій залишатиметься на зв’язку, не відволікаючись від дороги. Але замість зручності користувачі отримали помилки, зависання та постійне роздратування.
Небезпека за кермом
Коли система несправна, це не просто незручно — це небезпечно. Маніпуляції з екраном під час руху такі ж ризиковані, як і писати повідомлення за кермом. Особливо важко, коли навігація зникає в незнайомому місті.
Власники подали до суду
Частина власників Mazda вирішили не мовчати. Вони звернулись до суду. Позов подали чотири власники автомобілів. Результатом стала компенсація — щоправда, переважно для адвокатів.
Які авто мали проблемну систему
За даними CarComplaints.com, Mazda Connect була встановлена у таких моделях на ринку США:
Коли купуєш нову машину, очікуєш якісну техніку. Особливо якщо мова про сучасні технології. Але Mazda Connect стала прикладом того, як іноді обіцянки не відповідають дійсності.
Головна проблема — навігація на SD-карті
Найсерйознішою вадою системи Mazda Connect була навігація, що працювала через SD-карту. Програмне забезпечення навігації не узгоджувалося з основною системою авто. Через це система починала постійно перезавантажуватись. Це викликало зависання, затримки у роботі та зрештою повний вихід з ладу дисплея.
Наслідки — від незручності до небезпеки
Через збій дисплей переставав працювати. Водій втрачав доступ до навігації, зв’язку з телефоном та камери заднього виду. Ці функції є не просто зручними — вони критично важливі для безпеки.
Навігація допомагає не загубитися в незнайомій місцевості. А камера заднього огляду — обов’язкова у всіх авто в США з 2018 року. Її раптове вимкнення може призвести до ДТП.
Mazda реагувала, але марно
Mazda визнавала проблему. Компанія випускала технічні бюлетені та навіть подовжила гарантію на екрани. Але, як зазначено у позові, це не вирішило ситуацію. Замість ремонту техніки, фахівці просто змінювали несправні блоки на інші з тією ж проблемою. Mazda це заперечує.
Mazda Connect став прикладом того, як неякісне технологічне рішення може поставити під загрозу безпеку водіїв. Попри спроби компанії щось змінити, проблема лишилася, і справедливість довелося шукати в суді.
Все почалося з Mazda 3
Головна позивачка, Кетрін Даффі, купила Mazda 3 Hatchback у 2018 році. Вже через короткий час почалися проблеми з інформаційно-розважальною системою. У 2020 році екран повністю перестав працювати.
Вона звернулась до офіційного дилера Mazda, де їй замінили систему на нову, але з тими ж проблемами. За це їй довелося ще й заплатити 50 доларів.
Позов об’єднав власників з різних штатів
Крім Кетрін Даффі, до позову приєдналися ще троє:
Усі вони зіткнулися з такими ж несправностями.
Mazda вирішила не судитися
Власники Mazda з аналогічними несправностями можуть подати заяву на відшкодування $1,750 за заміну системи.Крім того, компанія зобов’язалася продовжити гарантію на пошкоджені системи.
Хто виграв найбільше?
Адвокати, які представляли інтереси позивачів, отримали $1,9 мільйона. Як кажуть — гарна робота!
Mazda погодилася на виплати, визнаючи серйозність проблем із системою Mazda Connect. І хоча водії отримали компенсацію, головний виграш дістали юристи.