Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Європейський ринок потребує своїх kei-car: приклад Dacia

Розробка авто в ЄС: 25% роботи інженерів — це лише відповідність нормам

Вимоги ЄС ускладнюють життя автоконцернів
Створити нову модель автомобіля для європейського ринку — справа непроста. Європейський Союз має одні з найсуворіших норм у світі. Йдеться про екологічні стандарти, рівень шуму, вимоги до безпеки та інші критерії.

Інженери витрачають чверть часу на «паперову» роботу
За словами голови ради директорів Stellantis Джона Елканна, понад 25% часу інженери витрачають виключно на те, щоб автомобіль відповідав нормативам ЄС. І це, за його словами, не додає жодної додаткової цінності продукту:

«Якщо подивитись на наших інженерів, то більше чверті просто працюють над відповідністю. Це не створює жодної нової цінності»,

— зазначив Елканн у коментарі виданню Automotive News Europe.

Наслідки — дорожчі авто і менше інновацій
Суворе законодавство не лише уповільнює процес розробки нових моделей, а й збільшує їхню вартість. Велика частина бюджету та часу йде не на інновації, а на дотримання правил. Це особливо відчутно для великих концернів, таких як Stellantis, який об’єднує марки Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Jeep та інші.

Баланс між прогресом і регуляціями
Питання залишається відкритим: як знайти баланс між безпекою, екологією та технічним прогресом? Адже надмірне регулювання може стримувати розвиток індустрії — навіть попри добрі наміри.

Автоіндустрія Європи під тиском: більше правил, менше машин

120 нових правил до 2030 року
Ситуація для європейських автовиробників лише ускладнюється. Джон Елканн, голова Stellantis та Ferrari, попереджає: до кінця десятиліття автовиробникам доведеться відповідати понад 120 новим нормативам. Найсерйозніший виклик — зменшення викидів вуглецю.Згідно з новими нормами, з 2025 по 2029 роки середній рівень викидів має становити 93,6 г/км — це на 15% менше, ніж раніше. А вже з 2030 по 2034 рік ця цифра має впасти ще більше — до 49,5 г/км. Починаючи з 2035 року, в Європі заборонять продаж нових автомобілів зі шкідливими викидами, фактично — заборонять бензинові та дизельні двигуни.

Під загрозою — не лише спорткари
Європа вже втратила багато яскравих і цікавих моделей через жорсткі норми. Але проблема виходить далеко за межі спортивних авто. За словами Елканна, тиск регуляцій вбиває також малі й доступні машини. Через зростання витрат на дотримання правил їх просто перестають виробляти.
Volkswagen вже давно припинив випуск моделей VW up!, Skoda Citigo та SEAT Mii.

Маленькі машини зникають із ринку
Ще у 2019 році в Європі було продано понад мільйон нових авто вартістю до €15 000. Тепер таких лише близько 100 000. Елканн вважає, що вихід є — Європа має створити свій аналог японських kei-car, які становлять 40% японського авторинку:
«Немає причин, чому Європа не може мати власний Е-Car, якщо Японія має kei-car», — заявив він.

Думка ринку: електрокари не повинні важити дві з половиною тонни
На початку цього року колишній глава Renault Лука де Мео також закликав до виробництва менших автомобілів.Він підкреслив:

«Щоденно їздити на електрокарі вагою 2,5 тонни — це екологічне безглуздя»

Куди рухається автомобільна Європа?
ЄС прагне стати лідером у зелених технологіях, але виклик у тому, щоб не втратити при цьому доступні автомобілі та різноманіття моделей. Чи зможе європейська індустрія знайти баланс між екологією, здоровим глуздом і доступністю — питання ще відкрите.

👁 32

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності