Останній спортивний седан Lexus з V8 — кінець епохи
— 19.06.2025Lexus представив спеціальну обмежену серію IS 500 Climax Edition для японського ринку.
Volkswagen представив серійну версію автономного фургона ID. Buzz AD
Готовий до доріг Європи та США
Мобільний бренд MOIA від Volkswagen офіційно презентував серійну версію автономного електрофургона ID. Buzz AD. Розробка тривала кілька років. Тепер цей транспорт готовий вийти на дороги Європи та Сполучених Штатів.
Конкуренція з Tesla
Презентація відбулася всього за кілька днів після того, як Ілон Маск оголосив про початок випробувань Robotaxi від Tesla. Вони стартують 22 червня в Остіні, штат Техас. Випадковість чи ні, але конкуренція у сфері автономного транспорту стає дедалі гострішою.
Головна відмінність між Tesla та Volkswagen — у цільовій аудиторії. Robotaxi від Tesla орієнтований на пасажирські перевезення. А MOIA пропонує ID. Buzz AD переважно для бізнесу та постачальників транспортних послуг.
Автомобіль 4 рівня автономності
ID. Buzz AD має четвертий рівень автономного водіння. Його спеціально розробили для мобільних сервісів. Автомобіль отримав подовжену колісну базу та підвищений дах.
Одна з цікавих функцій — посадка за допомогою смартфона. Це означає, що пасажири можуть відкривати авто за допомогою мобільного пристрою.
Комфортний і сучасний інтер’єр
Всередині — оновлений салон. Тут є підлога з покриттям під дерево, великі ручки для зручності та чотири пасажирські сидіння. Також встановлені кнопки SOS, Support (підтримка) та Start/Stop.
За словами представників MOIA, фургон оснащено штучним інтелектом. Він стежить за комфортом і безпекою пасажирів.
Можливість наявності водія
Цікаво, що автомобіль має водійське сидіння та кермо, хоч і прикрите маскувальним чохлом. Це свідчить про можливість присутності страхувального водія. Водночас сидіння можна прибрати, якщо воно не потрібне.
Готове рішення для міст
ID. Buzz AD позиціонують як готове рішення для міського транспорту. Його розроблено для того, щоб зробити пересування у великих містах безпечнішим, комфортнішим і автономним.
Більше простору для пасажирів і речей
У салоні ID. Buzz AD також відбулися важливі зміни. Переднє пасажирське сидіння та центральну консоль прибрали. Завдяки цьому з’явилося більше вільного місця. Тепер там розміщено багажне відділення, куди можна покласти сумки, валізи чи інші речі.
Серце фургона — автономна система керування
Головна новина — це, звісно, автономна система водіння. За словами MOIA, фургон оснащено 27 сенсорами. Серед них — 13 камер, 9 лідарів та 5 радарів.
Такий набір забезпечує повний круговий огляд — 360 градусів. До того ж система має резервування, що підвищує надійність і безпеку.
Фургон працює на основі технології автономного водіння від компанії Mobileye. Окрім цього, використовується власна платформа від Volkswagen — Autonomous Driving Mobility as a Service (AD MaaS). Вона створена спеціально для організації мобільних сервісів майбутнього.
Готове рішення для міст і бізнесу
Хоча компанія MOIA не розкрила багато деталей, вона заявила, що пропонує повний набір послуг для запуску автономного транспорту. Це рішення підходить як для державних структур (міст і громад), так і для приватних транспортних компаній.
Йдеться про “комплексний підхід 360°”, який включає:
І все це — від одного постачальника, у вигляді готового продукту.
Початок запуску — вже у 2026 році
Хоча лишається чимало відкритих питань, генеральний директор Volkswagen Group Олівер Блюме заявив, що запуск запланований на наступний рік — за умови отримання всіх дозволів. Він зазначив:
“Починаючи з 2026 року, ми почнемо масове впровадження стійкої автономної мобільності в Європі та США. Це ще один крок на нашому шляху до того, щоб стати глобальним технологічним лідером в автомобільній промисловості.”