Базовий Nissan Leaf 2026 не отримує стильні задні ліхтарі
— 20.06.2025Базові комплектації Nissan Leaf 2026 отримали простіший дизайн без фірмових задніх ліхтарів і глянцевих панелей.
Понад 16 років після першої смерті через подушки Takata – проблеми досі забирають життя
Більше ніж через 16 років після першого випадку смерті, пов’язаної з вибухом подушки безпеки Takata, небезпечні комплектуючі досі спричиняють загибель людей. Після останньої трагедії компанія Stellantis вимагає терміново зняти з доріг тисячі автомобілів, щоб запобігти новим випадкам.
Відкликають 441 000 автомобілів Citroen C3 та DS3 по всій Європі
Оголошено масштабну кампанію з відкликання 441 000 автомобілів Citroen C3 і DS3 у Європі. Вона стосується машин, які не замінили свої небезпечні подушки безпеки. Ця кампанія охоплює моделі, випущені з 2014 по 2019 рік. Раніше такі автомобілі не включали в розпорядження про припинення експлуатації, оскільки вважалося, що вони менш ризиковані.
Трагічний випадок у Франції став причиною нової хвилі відкликання
Раніше вважали, що новіші авто безпечніші, але ця думка змінилася після смертельної аварії у Франції. 11 червня у Реймсі вибухнула подушка безпеки Takata у Citroen C3 2014 року випуску. Металеві уламки влучили в обличчя водійки, жінка загинула на місці, а її підлітковий пасажир отримав поранення. Автомобіль зачепив відбійник на шосе.
Влада реагує – автомобілі зняті з доріг
Після трагедії прокуратура відкрила справу за фактом ненавмисного вбивства. Міністр транспорту Франції Філіп Табаро наказав зняти з доріг усі ризикові моделі Citroen C3 та DS3. Stellantis підтримала цей наказ і запровадила європейську кампанію зі зупинки експлуатації цих авто.
Цей крок має на меті захистити водіїв і пасажирів від небезпечних подушок безпеки Takata та запобігти новим трагедіям на дорогах. Власникам автомобілів, які потрапили під відкликання, радять не користуватися ними до заміни небезпечних компонентів.
Stellantis під шквалом критики через повільну реакцію
Stellantis під критику через повільну реакцію на проблему з подушками Takata
Хоча компанія Stellantis вже замінила сотні тисяч небезпечних подушок безпеки, міністр транспорту Франції Філіп Табаро назвав дії Stellantis у цій справі «неприйнятними та скандальними». За його словами, компанія не оцінювала масштаби ризику належним чином.
Критика через плутанину у стратегії безпеки
У Франції Stellantis також критикують за заплутану стратегію безпеки. Спочатку наказ про припинення експлуатації автомобілів поширювався лише на моделі 2008–2013 років, і лише в південних регіонах країни. Це пов’язано з тим, що подушки безпеки у гарячому та вологому кліматі швидше псувалися. З 2016 року у заморських територіях Франції через ці подушки загинули 17 людей. Лише у лютому 2025 року цей наказ поширили на всю країну.
Широкі наслідки скандалу Takata
Проблема з подушками Takata торкнулася не лише Stellantis. Дефектні деталі встановлювали і на автомобілі інших відомих брендів, зокрема BMW, Honda, Toyota і Volkswagen. Через цей скандал компанія Takata оголосила банкрутство у 2017 році. Проте наслідки цієї проблеми тривають і зараз — мільйони автомобілів по всьому світу все ще мають небезпечні подушки безпеки.