
BMW обирає Ле-Ман замість Формули-1
— 26.06.2025 / 8:08BMW не повертається у Формулу-1: ставка на гіперкари та зв’язок із дорогами
Минуло вже 16 років відтоді, як BMW брала участь у Формулі-1. Тоді це була співпраця з командою Sauber. І, на жаль для фанатів автоспорту, німецький автогігант не планує повертатися у «королівські перегони».
Чому не Формула-1?
Перед 24-годинними перегонами на Нюрбургринзі, яку BMW, до речі, виграла, керівник M Motorsport Андреас Роос пояснив позицію компанії:
- «Для нас важливо, щоб автоспорт мав зв’язок із дорогами. Ми не бачимо такого зв’язку у правилах Формули-1. Тому нам зараз більше підходять змагання гіперкарів у серіях WEC та IMSA».
Ставка на гіперкари
Сьогодні головною «зіркою» BMW у світі перегонів є M Hybrid V8 — потужний прототип із впізнаваними «ноздрями» решітки радіатора. Але навіть ця машина поки не дотягує до рівня переможця Ле-Мана — Ferrari 499P.Роос каже:
- «Якби Ferrari не припуститися помилки, вони б зайняли весь п’єдестал у Ле-Мані цього року.Ми не їдемо туди за четвертим чи п’ятим місцем. Машина розвивається, але правила мають забезпечити справедливу конкуренцію. Не скажу, що Ferrari мають перевагу, але змагатися з ними наразі важко».
Гоночна філософія BMW: дороги та спорт
BMW вже давно дотримується концепції «дорога + спорт». Ще з часів M1 Procar у 1970-х роках компанія використовує автоспорт як полігон для перевірки технологій.
- «Автоспорт — це наша лабораторія. Ми тестуємо спортивні машини, які потім їздять вулицями. У нас є вся система — від початкового рівня M2 Racing до гіперкарів. Двигун M Hybrid V8 має багато спільного з моторами у M5 та XM. Це не одне й те саме, але технології перекликаються».
BMW не повертається у Формулу-1, бо хоче робити акцент на речах, які реально працюють для дорожніх авто. Їхня мета — створювати машини, які не лише швидкі на трасі, а й впливають на серійні моделі. І саме тому гіперкари для них зараз — пріоритет.