Старі батареї від електромобілів отримають друге життя
— 30.06.2025Старі батареї від електромобілів не обов’язково йдуть на звалище. Їх можна переробити або використати вдруге .
Чому в електромобілях більше нудить пасажирів?
Електромобілі (EV) тихіші, плавніші та комфортніші за звичайні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Водієві за кермом у них часто буває значно зручніше, особливо коли електромобіль показує великий запас ходу. Але для пасажирів, які сидять поруч або ззаду, ситуація може бути іншою. У соцмережах багато людей скаржаться, що їх більше нудить саме в електромобілі. Вчені підтверджують, що це не вигадка.
Електромобілі та відчуття руху
Виявляється, люди можуть відчувати симптоми машинної хвороби навіть тоді, коли електромобіль не працює на повну потужність. Це дивно, адже багато років вони їздили у звичайних машинах з двигунами внутрішнього згоряння і не відчували нудоти.
Що змінюється в електромобілях?
Існує кілька причин такого явища. Частина з них пов’язана з тим, як водій керує електромобілем, інша — з тим, як наш мозок обробляє сигнали під час руху.
Особливості водіння електромобіля
Якщо ви колись їздили на електромобілі, то знаєте: на відміну від звичайних машин, вони миттєво дають максимальний крутний момент. Саме це дає їм швидкий старт і потужність навіть на низьких швидкостях.
Вплив на пасажирів
Відсутність вібрацій, характерна для електромобілів, та особливе гальмування з рекуперацією змінюють звичні відчуття руху. Це може збивати з пантелику мозок пасажира і викликати нудоту.
Як можна допомогти?
Деякі експерти пропонують використовувати зміни в атмосферному освітленні салону, щоб зменшити дискомфорт у пасажирів.
Електромобілі — це майбутнє, але поки що виробникам і науковцям варто працювати над тим, щоб поїздки були комфортними для всіх, а не тільки для водія.
Деякі ранні електромобілі мали жахливо різку реакцію на натискання педалі газу, і хоча більшість автовиробників вже навчилися налаштовувати відповідь педалі так, щоб натискання газу було плавнішим, водій, який нещодавно перейшов з бензинового авто, все ще може мати труднощі з плавним керуванням газом. Їх найкращий варіант — увімкнути режим Eco, у якому педаль газу завжди реагує більш м’яко.
Рекуперативне гальмування — прихований винуватець
Схожа ситуація і з уповільненням через рекуперативне гальмування в електромобілях, особливо якщо водій встановив високий рівень рекуперації або використовує режим з однією педаллю. Як тільки він відпускає газ, машина починає помітно гальмувати, тому потрібно дуже обережно керувати педаллю, щоб пасажири не відчували нудоти.
Навіть у цьому випадку тривале уповільнення — дуже відмінне від коротких, але більш різких гальмувань у бензинових авто — все одно може викликати нудоту.
Чому в електромобілях частіше буває нудота?
Все частіше люди помічають, що їх нудить саме в електромобілях (EV). Частина проблеми у тому, що наш мозок звик сприймати рух через звуки, вібрації і відчуття, які дають звичайні автомобілі з бензиновими двигунами. Це те, чого ми навчилися роками, навіть не усвідомлюючи цього. Але електромобілі не видають таких сигналів.
Наш мозок не пристосований до тихої швидкості
Вільям Емонд, аспірант, який досліджує автомобільну хворобу, пояснює:
«Більша нудота в електромобілях пов’язана з тим, що мозок не має досвіду руху у такому середовищі. Він звик оцінювати рух по інформації з інших видів автомобілів».
Коли мозок стикається з новою ситуацією руху, йому потрібен час, щоб звикнути. Саме тому у космонавтів у невагомості часто виникає нудота — мозок просто не знає, як правильно сприймати рух.
Як допомогти мозку адаптуватися?
Деякі експерти пропонують виробникам електромобілів додати в салон візуальні підказки, наприклад, змінювати колір або яскравість світла. Це допоможе мозку краще зрозуміти, що відбувається і підготуватися до руху.