Lucid Air: електроседан, що замахнувся на Tesla
— 15.07.2025Американський електромобіль Lucid Air уже на старті своєї історії вражає потужністю, аеродинамікою та розкішшю, здатною посунути навіть Tesla Model S.
Дивний рік для продажу авто в США: повнорозмірні позашляховики падають у популярності
2025 рік виявився дуже незвичайним для ринку автомобілів у Сполучених Штатах. Через проблеми Nissan, зміни у торгівельних правилах і загальну невпевненість в економіці, багато старих трендів перестали працювати. Особливо це помітно у сегменті великих позашляховиків.
Позашляховики, які збирають в Америці, все ж падають у продажах
Цей сегмент, здавалось би, має бути стабільним. Адже всі великі, потужні позашляховики з кузовом на рамі збирають прямо у США. Наприклад, Jeep Wagoneer — один із найпопулярніших у цьому класі.
Втім, ситуація тут не проста. Назва Wagoneer багатьом досі не дуже зрозуміла. Це колишній Jeep, але зараз під іншим брендом. Навіть я, працюючи у цій сфері вже 15 років, не завжди розумію, що це за модель.
Різке падіння продажів Jeep Wagoneer
За цей рік Jeep продав лише 13 616 Wagoneer, тоді як минулого року цей показник становив 29 843 автомобілі. Це означає, що продажі впали більш ніж удвічі — на 54%.
Ще гірша ситуація з Grand Wagoneer — він продається на 58% менше, ніж торік. Єдина модель Jeep, яка показує ще гірші результати, — це ті, які компанія вже не виробляє, а саме Renegade і Cherokee.
Що це означає для ринку авто?
Такий спад продажів у сегменті великих позашляховиків – несподіванка для багатьох експертів. Адже ці машини традиційно були популярними серед американців через свою потужність і комфорт. Ймовірно, на це впливають одразу кілька факторів — зростання цін на паливо, зміни в смаках покупців та загальна економічна нестабільність.
Цікаво, що попри всі труднощі, американський ринок продовжує змінюватися. Автовиробники все більше уваги приділяють електромобілям і гібридним моделям, які можуть стати новим трендом у найближчі роки.
2025 рік показує, що навіть найвідоміші бренди та популярні моделі не застраховані від змін і труднощів. Для тих, хто слідкує за ринком автомобілів, зараз час уважно дивитися на нові тенденції й готуватися до несподіванок.
Попит на великі позашляховики залишається високим
Попри проблеми Jeep Wagoneer, загальний попит на великі повнорозмірні позашляховики в США не зменшується. Такі моделі, як Chevrolet Tahoe, Suburban і Ford Expedition, мають успішні продажі у 2025 році. Навіть конкуренти преміумсегмент, як Lincoln Navigator, Cadillac Escalade та GMC Yukon, продаються добре. Навігатор, наприклад, виріс у продажах на 74% цього року, а Escalade — на 27%.
Wagoneer S: новий електромобіль, який трохи покращує ситуацію
Є і хороші новини для Wagoneer — компанія вже продала близько 6 200 нових Wagoneer S. Це електромобіль середнього розміру, який конкурує з популярними дворядними SUV, як Grand Cherokee. Продажі Wagoneer S допомагають компенсувати падіння продажів старшої моделі Grand Wagoneer.
Втім, навіть з урахуванням продажів Wagoneer S, загальна кількість проданих автомобілів бренду Wagoneer цього року менша на приблизно 14 тисяч порівняно з минулим роком.
Ціни та стратегія бренду під тиском
Wagoneer буде позиціюватися як преміуммодель, але зараз ця позиція під загрозою. Вся компанія Stellantis намагається знизити ціни через конкуренцію і вплив інфляції. Завдяки знижкам і новій ціновій політиці, Wagoneer і Grand Wagoneer зараз коштують приблизно стільки ж, скільки й на старті продажів. Хоча ціни не стали значно нижчими, але і не виросли.
Що далі для Jeep і Wagoneer?
Зараз дилери Stellantis по всій країні шукають авто, які покупці можуть собі дозволити. Виникає питання: чи потрібен Jeep сьогодні бренд Wagoneer як окремий преміальний суббренд? Чи варто повернутися до простого й знайомого образу старого Wagoneer, який був більш доступним і мав “народний” характер?
Особисто здається, що Jeep варто зробити крок назад і зосередитися на тому, що робить Wagoneer унікальним — на простоті, надійності та доступності, а не на конкуренції у преміумкласі.
Цікаво знати
Wagoneer був одним із перших великих американських SUV з кузовом на рамі, популярним у 1960-70-х роках. Тоді це був авто для людей, які хотіли поєднати комфорт з можливістю їздити по бездоріжжю. Сьогодні бренд Wagoneer намагається знайти своє місце в сучасному ринку, де важливі як технології, так і імідж.