
Scout Motors та VW: нові правила продажів авто під загрозою
— 23.07.2025 / 11:00- Scout описав закони про франшизу як обтяжливі обмеження, які обмежують конкуренцію.
- Автовиробник стверджує, що жодна інша індустрія в США не стикається з більш антиконкурентними регуляціями.
- Кілька місяців тому на Scout подала в суд Каліфорнійська асоціація дилерів нових автомобілів.
Президент Трамп і нові виклики для автовиробників США
З початком другого терміну Дональда Трампа на посаді президента США місцеві автовиробники зіткнулися з багатьма викликами. Водночас його обіцянка зменшити регуляції може допомогти багатьом компаніям. Одна з них — Scout Motors. Компанія закликає владу скасувати закони про франшизи на рівні штатів, щоб мати змогу продавати свої автомобілі безпосередньо споживачам.
Scout Motors бореться за скасування франшизних законів
Scout Motors вже понад рік активно виступає за скасування наявних законів, які підтримують франшизну модель продажу автомобілів. Заступник голови компанії з питань урядових та регуляторних справ, Блер Андерсон, нещодавно надіслав лист у Департамент юстиції США. У ньому він назвав чинні закони “обтяжливими обмеженнями конкуренції”. За його словами, у жодній іншій галузі економіки США немає стільки антиконкурентних правил, як в автомобільній промисловості.
Відкрити ринок для справедливої конкуренції
Андерсон закликав владу розслідувати ці “протекціоністські й антиконкурентні схеми”. Він підкреслив, що такі правила заважають розвитку вільного і відкритого ринку, де всі учасники можуть чесно конкурувати.
Чому франшизна модель не підходить новим виробникам
За словами Андерсона, змушувати нових автовиробників працювати через дилерські франшизи — безглуздо, особливо якщо жоден дилер не вклав кошти в розповсюдження їхніх автомобілів. Scout Motors прагне мати можливість продавати свої машини напряму покупцям, без посередників.
Цей крок компанії може стати початком змін у автомобільній індустрії США, де регуляції часто стримують інновації та розвиток.
Проблеми Scout Motors із продажем автомобілів напряму споживачам
Scout Motors натрапляє на труднощі в деяких штатах США через спроби продавати свої автомобілі безпосередньо покупцям. Наприклад, у квітні Каліфорнійська асоціація дилерів нових автомобілів подала до суду на Scout і Volkswagen, щоб заборонити їм прямі продажі споживачам.
Вплив Volkswagen на економіку США
Хоча відповідь на лист Scout від Департаменту юстиції поки невідома, материнська компанія Volkswagen прагне показати свою важливість для американської економіки. Нещодавно Volkswagen Group of America замовила дослідження у компанії Deloitte, щоб продемонструвати свої інвестиції та вплив у США.
Звіт показує, що Volkswagen підтримує понад 164 тисячі робочих місць у США, враховуючи прямі, непрямі та спричинені робочі місця. Внесок компанії у економіку країни становить майже 44 мільярди доларів. За останні шість років Volkswagen створив понад 30 тисяч нових робочих місць і збільшив свій економічний вплив на понад 10 мільярдів доларів.
Податкові надходження та підтримка місцевих громад
Діяльність Volkswagen, а також дилерських мереж VW і Audi, приносить уряду США близько 4,55 мільярда доларів у вигляді податків на федеральному, штатному та місцевому рівнях. Це підкреслює важливість компанії для економічного розвитку країни.
Scout Motors і Volkswagen продовжують боротися за право продавати автомобілі напряму, прагнучи змінити наявні правила і відкрити ринок для більшої конкуренції.