Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Автомобільна лихоманка в Китаї

США ввели 100% мито на електромобілі з Китаю через «несправедливу торгівлю»

У 2024 році США запровадили величезне мито у 100% на електромобілі, які імпортують з Китаю. Офіційна причина – «несправедливі торгові практики». Представник Торгового представництва США заявив, що китайські виробники «затоплюють світові ринки штучно заниженими цінами».

Обвинувачення у надмірному виробництві

За словами американських посадовців, влада Китаю штучно стимулює виробництво електромобілів на надзвичайно високому рівні. Це, за їхніми словами, веде до появи на ринку великої кількості автомобілів за заниженими цінами, що шкодить іншим виробникам.

Нові схеми для обману ринку

Минулого місяця стало відомо, що китайський уряд нібито підштовхує експортерів продавати нові електрокари як уживані в інших країнах, щоб обійти обмеження.

Тепер Reuters повідомляє про ще одну схему. Два китайські бренди начебто використовують «лазейку» в страховці, щоб позначати автомобілі як продані раніше, ніж це відбувається насправді. Це дозволяє їм маніпулювати даними про продажі.

Що це означає?

Такі дії можуть спотворювати реальну картину продажів і порушувати правила торгівлі. США продовжують уважно стежити за ситуацією і шукають способи захистити своїх виробників від несправедливої конкуренції.

Ця ситуація показує, як складно контролювати міжнародну торгівлю і скільки хитрощів використовують великі гравці на ринку.

Автовиробники Neta та Zeeker завищують продажі електромобілів

Новий звіт повідомляє, що дві китайські автомобільні компанії – Neta та Zeeker – використовують хитру схему для штучного збільшення продажів.

Як вони це роблять?

За даними Reuters, які засновані на документах і свідченнях дилерів та покупців, компанії страхують автомобілі ще до того, як їх реально продають покупцям.

У Китаї за правилами реєстрації автомобілів це дає можливість рахувати такі машини як вже продані, навіть якщо вони ще не потрапили до рук клієнтів.

Великі цифри продажів

За цією схемою Neta змогла «записати» продажі щонайменше 64 719 авто за період з січня 2023 до березня 2024 року. Це становить понад половину від загальної кількості їхніх продажів за цей час.

Що це означає для ринку?

Такі дії спотворюють реальні дані про попит і продажі електромобілів. Це може впливати на конкуренцію та призводити до введення додаткових торгових обмежень з боку інших країн.

Ситуація підкреслює складність контролю над чесністю в автомобільній індустрії на глобальному рівні.

Zeeker звинувачують у махінаціях з продажами: покупці відчувають себе ошуканими

Китайське державне видання China Securities Journal опублікувало матеріал про те, як автокомпанія Zeeker, яка входить до групи Geely, маніпулює даними про продажі.

Клієнти: авто застрахували до покупки

У публікації йдеться про скарги покупців. Вони заявили, що їхні автомобілі були застраховані ще до того, як вони їх купили. Люди кажуть, що не знали про це і відчувають себе ошуканими.

Це ще одне підтвердження того, що компанія завищує показники продажів, використовуючи схему з передчасним страхуванням авто.

Підозріло високі продажі в грудні

У грудні 2024 року Zeeker повідомив про 2 737 проданих машин у місті Сямень. Це у 14 разів більше за середній місячний показник компанії.

Однак офіційні дані свідчать, що в тому ж місяці лише 271 автомобіль Zeeker був зареєстрований для отримання номерних знаків.

Це означає, що решта понад 2 400 машин, ймовірно, були «продані» лише на папері для створення гарної статистики.

Наслідки для довіри до бренду

Такі дії можуть серйозно вплинути на репутацію компанії та довіру покупців. Якщо підтвердиться, що Zeeker справді обманював, це може викликати нову хвилю обурення як у Китаї, так і за кордоном.

“Нульові” уживані авто: як компанії обманюють ринок

Автомобілі, які надходять до дилерів вже застрахованими та врахованими як продані, мають окрему назву — «нульові уживані авто». Це машини з мінімальним пробігом, які офіційно вважаються проданими, хоча фактично ще не передані покупцям.

Скарги дилерів і реакція компанії

Один з дилерів компанії Neta розповів Reuters, що звертався до компанії зі скаргою щодо цієї практики. У відповідь він почув: «Просто роби, всі так роблять».

Це свідчить про те, що схема стала масовим явищем і нібито активно підтримується самими виробниками.

Ризики для покупців та ринку

Подібні авто можуть потрапити до рук клієнтів уже як «уживані», хоча вони фактично нові. Це створює плутанину на ринку, спотворює статистику та може впливати на гарантії й умови обслуговування.

Ця ситуація знову порушує питання прозорості та чесності в автомобільній галузі Китаю.

Перевиробництво електрокарів у Китаї: великі знижки та ще більші проблеми

Масове перевиробництво електромобілів у Китаї призвело до надзвичайно щедрих знижок. Виробники намагаються будь-яким способом позбутися надлишків — як чесно, так і з допомогою сумнівних схем.

Авто за ціною смартфона

Через переповнення ринку з’являються наддешеві моделі, як-от BYD Seagull. Його ціна в перерахунку становить менш як $8 000. Це можливо завдяки масштабним дотаціям і стимулюванню з боку держави.

Такі ціни викликають занепокоєння в інших країнах, зокрема в США та ЄС, які підозрюють, що ціна не відображає реальну вартість виробництва.

Влада готує жорсткі обмеження

Китайські офіційні ЗМІ повідомили, що уряд планує обмежити одну з головних схем завищення продажів. Міністерство промисловості пропонує заборонити перепродаж автомобілів протягом перших шести місяців після первинної реєстрації.

Це ускладнить для виробників можливість штучно записувати авто як «продане» до реального продажу, адже потім їм доведеться зберігати машини ще пів року.

Ціни падають, конкуренція зростає

Голова китайського автовиробника Great Wall Motor Вей Цзяньцзюнь порівняв нинішню ситуацію в автопромисловості з крахом забудовника Evergrande. За його словами, роки цінової війни й гонитва за обсягами продажів призвели до серйозної нестабільності.

Схеми з фальшивими продажами — не новина

Маніпуляції з продажами трапляються не лише в Китаї. У 2019 році американська компанія FCA US (тепер частина Stellantis) уклала угоду з Мін’юстом США через звинувачення у фальсифікації даних про продажі.

Позов подали ще у 2016 році — компанію звинуватили в змові, порушенні антимонопольного законодавства і недотриманні контрактів.

Світовий автопром переживає непростий час. Стрімке зростання, агресивна конкуренція та нові виклики електрифікації штовхають виробників до сумнівних рішень. Та якщо не навести лад, наслідки можуть бути серйозними — як для бізнесу, так і для споживачів.

👁 5

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності