
Nissan закриває історичний завод Oppama
— 23.07.2025 / 18:13- Генеральний директор Nissan оголосив про плани закрити історичний завод Oppama у рамках стратегії оновлення та скорочення витрат.
- Завод, який працював з 1961 року, випускав багато ключових моделей, серед яких Cedric, Bluebird, Violet, Stanza, Maxima, Cube та Leaf.
- Виробництво буде перенесено до Nissan Motor Kyushu Co. Ltd. у префектурі Фукуока.
Nissan закриває історичний завод Oppama у рамках стратегії оновлення
Nissan оголосив про плани закрити свій завод Oppama, який працює з 1961 року. Це рідкісний випадок в автомобільній галузі, особливо в Японії, де автоіндустрія була основою післявоєнної економіки країни. Виробництво автомобілів перенесуть на завод Nissan Motor Kyushu у префектурі Фукуока.
Значення заводу Oppama
Завод Oppama, розташований на південний захід від Токіо, можна порівняти з легендарним заводом Ford у Дірборні, Мічиган. Тут випускали багато відомих моделей Nissan, серед яких Cedric, Bluebird, Violet, Stanza, Leaf, Cube, Maxima та інші. Цей завод був важливою частиною історії компанії.
Стратегія Re:Nissan та слова генерального директора
Закриття заводу є частиною стратегії “Re:Nissan”, яку очолює новий генеральний директор Іван Еспіноза. За цією програмою Nissan планує закрити загалом сім заводів, щоб знизити витрати та покращити ефективність.Еспіноза сказав:
“Сьогодні ми прийняли важке, але необхідне рішення.Це було непросто ні для мене, ні для компанії, але це важливий крок для подолання викликів і побудови сталого майбутнього. Завод Oppama — гордість нашої історії, і його спадок залишиться.”
Вплив на працівників
Закриття заводу може вплинути на 22 тисячі робочих місць. Виробництво на Oppama планують припинити до кінця фінансового року 2027, але деякі об’єкти, як-от дослідницький центр Nissan, випробувальний центр і пристань Oppama, залишаться працювати.
Оптимізація виробництва
Крім закриття заводів, Nissan планує зменшити кількість платформ для своїх автомобілів з 13 до 7 за наступні десять років. Також компанія хоче скоротити інженерні витрати та спростити комплектацію деталей на 70 відсотків.
Ці зміни мають допомогти Nissan знизити витрати, підвищити ефективність і зміцнити позиції на світовому ринку.
Завод Oppama — флагман Nissan протягом багатьох років
Завод Oppama десятиліттями був головним підприємством Nissan і виробляв багато ключових моделей для експорту.
Нова стратегія і скорочення зайвого
Нова стратегія компанії, яку очолює новий генеральний директор, спрямована на зменшення масштабів виробництва, які Nissan наростив з 2000 року за часів колишнього керівника Карлоса Гона. Гон відомий не лише в автоіндустрії, а й поза нею — він втік із домашнього арешту, сховавшись у коробці для музичних інструментів. За його керівництва Nissan зосереджувався на широкому асортименті дешевших моделей і збільшенні продажів.
Пандемія прискорила зміни в автоіндустрії, і Nissan виявився недостатньо швидким, щоб адаптуватися до нових ринкових реалій.
Nissan намагається наздогнати ринок
Перенесення виробництва на завод у Фукуоці, як очікують, суттєво знизить виробничі витрати в Японії, підвищить конкурентоспроможність підприємств, покращить прибутковість продукції та підтримуватиме довгострокове зростання Nissan.
Нещодавня невдала спроба злиття з Honda посилила виклики для компанії та прискорила необхідність скорочення витрат.
Успіхи компанії
Всупереч складнощам, Nissan досягнув низки важливих успіхів, зокрема оновлення кількох основних моделей та запуск третього покоління електромобіля Leaf, що доповнює висхідний ряд електричних авто.
Nissan враховує інтереси працівників та партнерів
Генеральний директор Nissan Іван Еспіноза наголосив, що закриття заводу Oppama вплине не лише на працівників, а й на партнерів та інших зацікавлених осіб, які підтримували завод десятиліттями.
“Саме тому ми вже розпочали тісну співпрацю з місцевою владою, постачальниками та представниками профспілок,” — додав він.
Закриття заводів не розв’язують усі проблеми
Однак, навіть закриття кількох заводів не допоможе розв’язати проблеми з прибутками Nissan миттєво. Компанія досі намагається наздогнати конкурентів у розробці нових моделей після тривалого періоду застою.
Більше ніж просто скорочення витрат
Новий електромобіль Leaf — лише частина плану оновлення Nissan. Цю стратегію неможливо реалізувати лише коштом скорочення витрат.
Переходити повністю на електромобілі відразу також не вийде, адже Nissan має залишатися актуальним на багатьох світових ринках.
Це означає, що компанія потребує комплексного підходу для відновлення своєї позиції на світовому автомобільному ринку.