MG розробляє новий SUV з дизайном у стилі S5 EV
— 29.07.2025Новий електричний кросовер MG, імовірно під назвою MGS6 EV, стане конкурентом популярних моделей від Volkswagen і Skoda.
Рульове управління без механічного зв’язку: майбутнє автомобілів
На швидкісній трасі хочеться, щоб кермо було «повільним» — тобто, щоб маленький рух не змушував автомобіль різко змінювати смугу. А коли паркуєшся або крутиш на вузькому повороті, потрібне «швидке» кермо — великий кут повороту коліс без зайвих рухів руками. Система кермування «steer by wire» дозволяє це робити.
Що таке steer by wire?
Це система, яка замінює звичайний рульовий вал. Замість того щоб ваші руки безпосередньо керували колесами через механічне з’єднання, тепер ви лише подаєте запит керму — а спеціальний комп’ютер приймає це, враховує швидкість, стан дороги, помічників у керуванні та навіть налаштування автомобіля, наприклад, спортивний режим. Потім процесор відправляє команду мотора, який повертає колеса на потрібний кут.
Чому це важливо?
Ця технологія вже не нова, її вперше почали використовувати ще 2013 року в Infiniti Q50, але тоді відмовились від неї. Зараз її повертають — наприклад, німецька компанія ZF постачає цю систему для китайського електромобіля Nio ET9. Toyota і Lexus також запускають свої моделі з «steer by wire» цього року, але з кермом у вигляді керма літака — йока. Tesla у Model S використовує йоку, але без системи «steer by wire». А от у Tesla Cybertruck ця система вже є повністю.
Переваги системи
Оскільки немає механічного зв’язку між кермом і колесами, це дає більше свободи в дизайні салону. Також легше адаптувати автомобіль для правого і лівого керма. Це важливо для виробництва моделей для різних ринків. Крім того, система має резервні моторчики та контролери, тож у разі зламання керування залишиться безпечним.
Надійність і безпека
Виробники дуже ретельно працюють над надійністю, адже керування без механічного зв’язку має бути надійним у будь-яких умовах. Якщо трапиться збій, задні колеса, які теж керуються електронікою, просто повернуться прямо, а передні колеса продовжать керуватися як зазвичай.
Комфорт і відчуття керма
Щоб водієві було комфортно, система імітує відчуття звичайного керма — повертає силу назад через мотор, щоб ви відчували дорогу й опір коліс. Коли колеса працюють на межі зчеплення, кермо стає «важчим» — це допомагає краще контролювати автомобіль.
Таким чином, кермо без механічного зв’язку — це не просто модна новинка, а крок до більш безпечного, зручного та високотехнологічного майбутнього автомобілів.