MG розробляє новий SUV з дизайном у стилі S5 EV
— 29.07.2025Новий електричний кросовер MG, імовірно під назвою MGS6 EV, стане конкурентом популярних моделей від Volkswagen і Skoda.
Історія BMW E39 M5: Великий крок для M-підрозділу
Розробка BMW M5 покоління E39 почалася у 1993 році. Тоді перед інженерами стояло важливе питання — який двигун встановити: турбований рядний шестициліндровий чи V8? Спершу серйозно розглядали саме рядна шістка.
Проблеми з попередніми моделями M в США
Попередній M5 (E34) мав складний 3,8-літровий шестициліндровий двигун, через що в США продали лише 1 476 таких авто — це всього 13% від світового виробництва. Також моделі M3 E30 та E36 не мали великого успіху у США. Особливо E36 M3 вважали занадто дорогим та складним в обслуговуванні. Через це навіть розглядали ідею припинити випускати автомобілі M для американського ринку.
Важливість американського ринку для BMW M
BMW M дуже потребував підтримки США. Коли з’явився спрощений і дешевший E36 M3, він продався краще, ніж очікували. Це змусило переосмислити вибір двигуна для нового E39 з урахуванням смаків американських покупців.
Шлях до V8 замість шестициліндрового двигуна
Головний інженер BMW M Карлгайнц Кальбфельд наполягав на рядному шестицилиндровому двигуні, вважаючи його “серцем BMW”. Навіть розглядали варіант з V6, але це було надто дорого і нестандартно для BMW.
Врешті-решт вибрали V8 — модифікований двигун M62, який вже використовувався в моделях 530i, 540i та 740i. Це означало відмову від принципу «високих обертів», який був важливою рисою M-підрозділу.
Особливості двигуна і техніки E39 M5
Хоча максимальні оберти обмежувача підняли з 5700 до 6600 обертів на хвилину, двигун став більшим — 5 літрів замість 4,4. Мотор отримав індивідуальні дросельні заслінки і деякі внутрішні удосконалення для зниження витрат на обслуговування — це було важливо для американських клієнтів.
Потужність двигуна — 400 кінських сил і 368 фунт-фут крутного моменту, які передаються на задні колеса через шестиступеневу механічну коробку передач і диференціал з обмеженим пробуксовуванням.
Що ще було особливого в E39 M5?
Автомобіль отримав жорсткіші пружини та амортизатори, посилені деталі та великі гальма у порівнянні з 540i. Аеродинамічний кузов, стильні колеса та багато додаткових опцій — навігація, шкіряний салон, ксенонові фари — усе це за $69 700.
BMW зазначає, що M5 не створювали спеціально для американського ринку. Вибір «американського» V8 стався органічно — як відповідь на технічні виклики, а не маркетингову стратегію. Проте E39 M5 ідеально підходив саме для США.
Вдалий успіх E39 M5 у США
Коли виробництво BMW M5 покоління E39 завершилося у червні 2003 року, у США продали 9 198 автомобілів. Це майже половина від загальної кількості випущених — 20 482 машини.
Звичайно, велику роль зіграв і сам базовий E39, який був чудовим автомобілем.
Вплив на майбутнє бренду BMW M
«Разом з E36 M3, модель E39 M5 зробила США найбільшим ринком M-карів у світі, що допомогло закріпити бренд M всередині BMW. А V8 двигун підняв E39 M5 на новий рівень продуктивності», — зазначає BMW.
І цікаво подумати, що майже в цю модель міг встановити турбований рядний шестициліндровий двигун…