
Нові Maserati можуть стати копіями Alfa Romeo
— 01.08.2025 / 13:15- Maserati переживає труднощі, але тісніша співпраця з Alfa Romeo може надати їм поштовх.
- У майбутньому ці дві компанії можуть ділитися платформами, двигунами, програмним забезпеченням та електронікою.
- Майбутні Giulia та Stelvio можуть стати основою для нових Quattroporte та Levante.
Maserati під загрозою: бренд може рятуватися шляхом Alfa Romeo
Модельний ряд скоротився до мінімуму
У Maserati нині складна ситуація. Компанія припинила випуск ключових моделей — Ghibli, Levante та Quattroporte. У результаті в модельному ряду залишилися лише дорогий кросовер Grecale та кілька спортивних авто.
Плани на новий Quattroporte скасували
Спочатку компанія планувала оновити Quattroporte. Але у 2023 році розробку зупинили. Згодом прем’єру перенесли, а потім концерн Stellantis остаточно відмовився від інвестицій у Maserati. Йшлося про 1,6 мільярда доларів. Майбутнє бренду опинилося під ще більшим питанням.
Шанс на відродження — у співпраці з Alfa Romeo
Втім, надія ще є. За новими даними, Maserati може використати технології Alfa Romeo. Нові покоління моделей Giulia та Stelvio можуть стати основою для майбутніх Quattroporte і Levante.
Ставка на спільну платформу
Генеральний директор Alfa Romeo та Maserati Санто Фічілі в інтерв’ю виданню Autocar підтвердив, що бренди прагнуть до тіснішої співпраці. Це означає, що майбутні моделі Maserati можуть отримати спільну платформу STLA Large. На ній уже побудовані деякі моделі Dodge і Jeep, зокрема Charger та Wagoneer S.
Що далі?
Попри складнощі, у Maserati ще є шанс. Спільна робота з Alfa Romeo, використання перевірених технологій і нової платформи можуть врятувати бренд і повернути йому місце серед преміальних автовиробників.
Maserati поки не готова ставити на електрокари: розглядають гібриди
Початковий план — лише електрика
Спершу Maserati планувала зробити наступне покоління Quattroporte повністю електричним. Але тепер компанія змінює підхід.
Клієнти заплутані через різноманіття вибору
Як пояснив генеральний директор Alfa Romeo та Maserati Санто Фічілі, сьогодні споживачі розгублені. На ринку одночасно пропонують гібриди, плагін-гібриди та повністю електричні авто.
Повна електрифікація — ще не на часі
Фічілі зазначив, що перехід на електрокари — питання часу, але зараз Maserati до цього не готова. Тому компанія розглядає можливість оснащення майбутніх моделей моторами MHEV (м’який гібрид) та PHEV (плагін-гібрид).
Ставка на гнучкість Alfa Romeo
У цьому контексті моделі Alfa Romeo Giulia та Stelvio стають особливо привабливою базою для майбутніх Maserati. Вони самі будуть доступні у бензиновій, гібридній та електричній версіях.
Швидше та дешевше
Використання платформи STLA Large і співпраця з Alfa Romeo дасть змогу не лише знизити витрати, а й пришвидшити розробку нових моделей.
Maserati переглядає свої плани, орієнтуючись на потреби клієнтів та ринок. Гнучкість у виборі типу двигуна може допомогти бренду утриматися на плаву та залучити нових покупців.
Ризики співпраці: Maserati та Alfa Romeo можуть стати надто схожими
Загроза втрати унікальності
Попри всі переваги спільної платформи, така стратегія має і слабкі сторони. Існує ризик, що моделі Maserati та Alfa Romeo стануть занадто подібними одна до одної.
Приклад — Alfa Tonale та Dodge Hornet
Alfa Romeo вже має схожий досвід. Її кросовер Tonale майже не відрізняється від Dodge Hornet — зовні та технічно. Це викликало критику, адже бренди втратили свою індивідуальність.
Керівник обіцяє зберегти розмежування
Санто Фічілі визнає ці ризики. За його словами, важливо зберегти чітке розділення між марками. Maserati й Alfa Romeo мають залишатися окремими брендами з власним стилем і філософією.
Можна ділитися платформами, але з розумом
Фічілі вважає, що компанії можуть ділитися багатьма речами — платформами, електронними системами, програмним забезпеченням і навіть силовими установками. Але при цьому важливо дбати про унікальність кожної моделі.
Співпраця між Maserati та Alfa Romeo може дати значну економію та прискорити розробку нових авто. Але головне завдання — не втратити індивідуальність брендів і не перетворити їх на копії одне одного