
Cadillac встановлює історичний рекорд у WEC
— 11.08.2025 / 14:17Cadillac: від NASCAR до Формули-1
Перший американський виробник у Формулі-1
У 2024 році Cadillac отримав «зелене світло» на участь у Формулі-1. Це зробило його першим в історії американським виробником у найпрестижнішій автоперегонної серії світу. Проте для бренду це не перший крок у великий автоспорт — він має довгу історію змагань.
Перші кроки в автоспорті
Cadillac був на старті ще у 1949 році, коли NASCAR запустив свою першу серію — Strictly Stock Division, відому нині як Cup Series.
«Le Monstre» на Ле-Мані
Вже у 1950 році дві машини Cadillac Series 61 вийшли на старт легендарних «24 годин Ле-Ману». Одна з них отримала унікальний обтічний кузов і прізвисько «Le Monstre». Машину розробив інженер авіакомпанії Grumman, а форма тестувалася в аеродинамічній трубі. Її максимальна швидкість сягала 210 км/год — на 24 км/год більше за стандартну модель. Попри аварію, «Le Monstre» фінішував 11-м, тоді як серійна версія посіла 10-те місце.
Пауза і повернення
Після цього Cadillac на певний час відійшов від перегонів, зосередившись на розкішних автомобілях. Однак час від часу бренд знову з’являвся у новинах. У 1971 році седан Cadillac Sedan de Ville взяв участь у легендарному нелегальному ралі Cannonball Run і показав найвищу середню швидкість у русі, хоч і не виграв через частіші зупинки на заправку.
Сучасні перемоги
У XXI столітті Cadillac активно повернувся у великий спорт і часто опиняється на подіумі. Тепер же бренд готується писати нову сторінку своєї історії у Формулі-1.
Повернення Cadillac в автоспорт
Ставка на спортивний імідж
На початку 2000-х Cadillac змінив курс у бік більш європейського, водійського стилю. З’явилися моделі на кшталт CTS-V, а автоспорт став інструментом для просування нового іміджу. Як згадував один з ініціаторів програми Джефф Кеттман, головна мета участі у перегонах була — змінити уявлення про Cadillac як про динамічний, спортивний автомобіль.
Амбіції у витривалих перегонах
Cadillac розпочав програму виступів у «24 годинах Ле-Ману» та American Le Mans Series. Однак бренд недооцінив і бюджет, і технічні виклики. Двигун Northstar V8 не зміг забезпечити перемоги. Найкращим результатом цього етапу стало дев’яте місце у 2002 році.
Успіх у World Challenge GT
Справжній прорив відбувся, коли Cadillac вивів CTS-V у серію SCCA World Challenge GT. З 2004 по 2007 рік команда здобула 12 перемог, один чемпіонський титул серед пілотів і два — серед виробників.
Ера домінування
З приходом Pirelli як спонсора GT Challenge перемог стало ще більше. У 2012–2017 роках моделі CTS-V.R та ATS-V.R здобули п’ять титулів чемпіона серед пілотів і допомогли Cadillac виграти ще три кубки виробників.
Сучасна ера Cadillac Racing
Вихід на новий рівень
У 2017 році Cadillac перейшов до престижної серії IMSA WeatherTech SportsCar Championship, виставивши свої машини у класі Daytona Prototype International. Боліди DPi.V.R здобули сім чемпіонських титулів і 27 перемог у перегонах на витривалість, серед яких — чотири поспіль тріумфи у легендарній Rolex 24 at Daytona.
Повернення на Ле-Ман
У 2023 році Cadillac вирішив знову спробувати сили на найвищому рівні перегонів на витривалість — у Чемпіонаті світу з перегонів на витривалість (WEC) під егідою FIA, яка також керує Формулою-1. Паралельно команда продовжує виступати й в IMSA.
На «24 годинах Ле-Ману» 2023 року Cadillac фінішував третім і четвертим. А цього року команда сенсаційно зайняла весь перший ряд на старті, хоч у підсумку посіла п’яте та восьме місця.
Історичний успіх
Невдача в Ле-Мані не зупинила команду. Вже на наступному етапі WEC — Rolex 6 Hours of Sao Paulo — Cadillac став першим американським виробником, який здобув дубль (1-2 місця) у топовому класі Hypercar. Ці результати лише підсилюють інтерес до майбутнього дебюту Cadillac у Формулі-1.