Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Битва електрокросоверів: Kia EV3 проти Volvo EX30 (фото)

Kia EV3 vs Volvo EX30: хто кращий у світі маленьких електрокросоверів?

На перший погляд, важко зрозуміти, до якого сегменту належать ці дві новинки. Це хетчбеки? Кросовери? Маленькі міські автомобілі чи повноцінні SUV? І як Kia EV3 змогла досягти такого ж коефіцієнта аеродинамічного опору, як легендарна Vauxhall Calibra?

Kia EV3 – компактний і революційний електрокросовер

Kia EV3 виглядає як крос між імперським штурмовиком і давно загубленим братом BMW i3. Попри своє квадратне обличчя, машина вражає аеродинамікою: Cd всього 0,26 завдяки похилому лобовому склу, трохи вужчій задній частині та закритому на 80% днищу. Так, площа фронтальної поверхні чимала, але для «коробочки на колесах» це реально вражає. А яскравий Sunset Orange колір у Великій Британії йде стандартом і виглядає приголомшливо.

Volvo EX30 – класика у сучасній обгортці

Volvo EX30 більше схожа на звичайний п’ятидверний хетчбек, але трохи піднята підвіска та пластикова обробка додають їй вигляду компактного кросовера. На «TopGear.com Electric Awards 2024» EX30 отримала титул «Кращий електрокросовер», а у 2025 році цю нагороду повторила й EV3.

Потужність та розгін

  • Volvo EX30 у базовій комплектації – задній привід, акумулятор 49 кВт-год та мотор на 268 к.с. Розгін до 100 км/год – 5,7 секунди. Це швидше за Golf GTI та значно швидше за Kia EV3.
  • EV3 – передній привід, 201 к.с., розгін 0–100 км/год за 7,5 секунд. Хоч повільніше, але тут своя гра: батарея більша – 55 кВт-год (корисна місткість), а на одному заряді можна проїхати до 270 миль проти 209 миль у Volvo.

Зарядка та практичність

Volvo EX30 заряджається швидше: від 10 до 80% – за 26 хвилин (134 кВт). Kia EV3 – трохи повільніше, 29 хвилин (100 кВт). Хоча в EV3 є опція великої батареї на 81,4 кВт-год, яка дає 375 миль пробігу.

Ціна та оснащення

Kia EV3 стартує від £33,005, Volvo EX30 – від £33,060. Тут Volvo у версії Plus коштує £34,410, додаючи преміальні функції: звук Harman Kardon, бездротову зарядку, клімат-контроль, підігрів сидінь і покращені системи безпеки.

EV3 у базовій версії Air теж добре оснащена: 17-дюймові диски, три екрани, камера заднього виду, підігрів сидінь і керма, системи допомоги водію.

Обидва автомобілі цікаві й перевершують очікування у своєму класі. Kia EV3 вражає дальністю ходу та дизайном, Volvo EX30 – динамікою та технологічним оснащенням. Обирати доведеться між «більшою батареєю і дальністю» або «швидкістю і комфортом».

Kia EV3 – маленькі недоліки, велике задоволення від водіння

Налаштування систем допомоги водію в Kia EV3 іноді справжній лабіринт. Якщо не вимкнути Driver Attention Warning одразу, він почне «пищати і дзвонити», поки ви гортатимете меню. На щастя, є прості шорткати: тримайте кнопку гучності на кермі, щоб вимкнути Speed Limit Warning, а для Lane Keep Assist – натисніть і утримуйте кнопку автостійки, яка також частково керує крутою системою Highway Driving Assist 2.0.

Ще один маленький «косяк» – ручки дверей запольовані. У топових GT-Line вони висуваються автоматично, а в базовій версії – вручну. Щоб відкрити двері, потрібно справжнє вміння! А кнопку старту спершу знайти складно – вона ховається за спицями товстого керма Air-версії.

Але варто сідати – і все стає весело

Як тільки рушаєш, EV3 дарує справжнє задоволення від водіння. Кермо має приємну вагу, а прискорення збалансоване – Sport режим майже не потрібен. 0–50 км/год навіть в Eco виглядає цілком прийнятним, і ми здебільшого їздили саме так, щоб економити батарею. Під рульові «лепестки» для рекуперації додають трохи азарту на звивистій дорозі, але головне – EV3 дивує своєю «дорослою» плавністю для маленького електрокара.

Шум вітру трохи чути біля дзеркал на трасі, але дорожні шуми майже не проникають у салон. Підвіска м’яка, добре гасить удари від ям і «лежачих поліцейських». Маленькі колеса базової версії Air та товсті боковини шин тут явно на користь. Педаль гальма іноді відчувається «легкою», але це компенсується потужним режимом One Pedal Drive.

Volvo EX30 – швидкий, але «законсервований»

Сідаєш у Volvo EX30 – і відразу відчуваєш швидкість та відгук. Ймовірно, тому що тут немає режимів потужності – машина одразу «пішла на всі гроші». Можна лише в меню сенсорного екрана обрати жорсткість керма: краще – у твердій позиції, але зворотний зв’язок усе ще невеликий. Найлегший режим нагадує старий «City» у Fiat – його краще уникати.

Volvo EX30 – відчуття преміум, але не завжди практично

Volvo EX30 вражає, попри вагу – 1 840 кг (Kia EV3 теж «важить» 1 800 кг). Машина відчувається жвавою, з впевненою підвіскою, яка дає відчуття дорогого автомобіля. EX30 трохи ширша та нижча за Kia, тому менш крениться в поворотах. Підвіска трохи жорсткіша, але добре справляється з ямами та захищає водія від зовнішнього світу.

На дорозі Volvo виграє лише трохи – якщо ви любите «шліфувати» кермо. Але для тих, хто хоче просто комфортно пересуватися містом і трасою, переваги не такі відчутні. У наших тестах EX30 показала середню ефективність 3,3 милі на кВт-год, що дає реальний пробіг трохи понад 160 миль у холодну погоду. Kia EV3 у тих же умовах здивувала – 4,1 милі на кВт-год і реальний пробіг понад 225 миль. У місті, серед трафіку Лондона, EV3 показала близько 5 миль на кВт-год – справжній рекорд для практичного п’ятимісного електрокара.

Мінімум кнопок, максимум еко фокусу

Volvo прагнула зробити машину максимально «зеленою». Кнопок майже немає, щоб зменшити витрати матеріалів та знизити вуглецевий слід – EX30 виробляє 23 тонни CO₂ на 124 000 миль, що на 60% краще за бензиновий XC40. Але це означає, що для відкриття бардачка або регулювання дзеркал доведеться «пірнати» в сенсорний екран. Для тих, хто часто паркується паралельно, це може бути незручно.

Kia EV3 – практичність і ефективність

Kia EV3 набагато простіша у використанні. Так, сенсорні екрани іноді створюють незручності, але маленька панель клімату легко доступна навіть за кермом. Салон світлий, сидіння комфортні та підтримують тіло. Місця для пасажирів і багажу більше, ніж у Volvo – 460 літрів у багажнику проти 318 в EX30.

Хто переможе в щоденному житті?

Volvo – стильна та екологічна, з приємними матеріалами, «молотами Тора» на фарах та двоколірним дахом. Але для щоденного користування ми однозначно обрали б Kia EV3. Можливо, дизайн не всім до вподоби, і вона не так «преміально мала», як шведка, але EV3 простіша, практичніша та неймовірно ефективна.

👁 13
Позначки:

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності