Koenig Specials: Ferrari і Porsche нового рівня
— 07.09.2025Віллі Кьоніг перетворював легендарні Ferrari та Porsche на справжніх монстрів швидкості, поєднуючи потужність, естетику та драйв.
Лояльність до авто падає, але GM та Ford тримають удар
Автовласники легше змінюють марки
Коли приходить час обирати нову машину, водії сьогодні значно охочіше, ніж у минулі роки, готові перейти до іншого автовиробника. Проте деякі бренди все ж утримують своїх прихильників. Нова аналітика показує: загальна лояльність до автомобільних марок у першій половині 2025-го трохи просіла, але General Motors вирвалася на перше місце серед багатобрендових концернів, а Ford — став беззаперечним лідером серед окремих марок.
Авторинок після пандемії
Цифри свідчать: автоіндустрія продовжує оговтуватися після COVID-удару. Хоча частина торішніх успіхів уже зійшла нанівець, тенденції цікаві. Лояльність клієнтів стає більш строкатою: одні бренди ростуть, інші — стрімко втрачають.
GM на вершині
За даними S&P Global, з січня по червень GM очолила рейтинг багатобрендових виробників із результатом 68,1%. За нею розташувалися Ford, Toyota, Hyundai та Honda. А от Volkswagen Group суттєво відстала — лише 43%.
Цікава деталь: хоча по брендах GM статистику не розкрили, відомо, що Chevrolet Equinox став абсолютним лідером за відданістю серед моделей — 42,7% власників знову обирають саме його. Очевидно, задоволені водії не поспішають пересідати на щось інше.
Герої серед брендів
У змаганні між марками першість здобув Ford — 58,9% лояльності. Майже поруч тримаються Chevrolet, Toyota, Tesla та Honda. Цікаво, що Tesla втратила понад 12 пунктів і опустилася до 56%.
Ford утримує свої позиції завдяки таким моделям, як F-Series, Expedition та Bronco Sport — кожна з них зібрала понад 60% прихильності.
Хто злетів, а хто впав
Найбільш приємним сюрпризом став Mini, який додав +4,6% за рік. Натомість VinFast провалився майже на 34 пункти, впавши до 36%. Абсолютним аутсайдером стала Fiat — лише 4,3% клієнтів залишаються з маркою.
Загальна картина
У першій половині 2025 року середній рівень лояльності до брендів по всьому ринку склав 51,1%. Це на 1,4% менше, ніж торік, але все ж вище, ніж у 2022–2023 роках (по 50,6%). Однак, якщо відмотати назад, видно: у 2021-му було ще 52,7%, а у 2020-му — аж 54,8%.
Висновок: автомобільний ринок переживає непрості часи, а клієнти стають вибагливішими. Але лідери ще є: GM та Ford доводять, що сильні бренди можуть тримати увагу та серця водіїв навіть у періоди змін.
Конкуренція загострюється: автовласники дедалі частіше «гуляють» між брендами
Половина ринку втратила лояльність
За даними S&P Global, майже половина автомобільних брендів у світі за рік втратили щонайменше один відсотковий пункт лояльності. І це стосується як масового сегмента, так і преміумклас.
Чому так відбувається?
Вінс Палломарез, асоційований директор з управління продуктами лояльності в S&P Global Mobility, пояснює:
«Зміни в рівні лояльності цього року — це баланс між відновленням обсягів продажів і жорсткою конкуренцією між брендами. Люди повертаються на ринок, але значно охочіше розглядають різні варіанти, ніж у період піка докарантинної лояльності».
Іншими словами, якщо раніше автолюбителі часто без вагань брали «ще одну таку ж», то зараз дедалі більше водіїв відчувають смак вибору та експериментів.
Боротьба за клієнта
Зниження вірності бренду автоматично призвело до іншого ефекту — різко зросла активність з переманювання клієнтів.
Висновок: ринок перетворюється на справжнє поле битви за серця та гаманці покупців. Автовиробники змушені боротися не лише якістю, а й емоціями, іміджем та унікальними пропозиціями. І виглядає, водії вже не бояться зраджувати улюбленим маркам заради нових вражень.