Ніякого спадкоємця Citigo: Epiq – найменший EV Skoda
— 12.09.2025Citigo не повернеться, а Epiq стане найменшим EV Skoda – акцент на бензинові та гібридні Fabia, Kamiq і Scala.
Маленькі та доступні авто: чи повернуться «народні малюки» на європейські дороги?
Зниклий клас машин
Пам’ятаєте ті часи, коли можна було купити нове авто менше ніж за 15 тисяч євро? Колись таких моделей було кілька десятків. Сьогодні залишився фактично лише один варіант — Dacia Sandero. Решта зникли, бо виробникам стало невигідно робити дешеві машини.
І от тепер є шанс, що прості бензинові малюки знову повернуться. Ідея звучить майже фантастично на фоні жорстких правил щодо екології та курсу на повну електрифікацію. Але автовиробники не здаються.
Автобізнес б’є на сполох
Європейські компанії переживають: продажі електрокарів ростуть повільно, зарядних станцій бракує, а грошей у людей усе менше. Середній вік автомобіля на дорогах Європи вже перевищив 12 років і продовжує зростати.
«Люди їздять на старих машинах, які виділяють значно більше CO₂. Набагато логічніше знімати з доріг ці авто, ніж чекати, коли всі куплять електрокари, які їм просто не по кишені», — наголошують у Stellantis.
Як виглядатимуть нові «малюки»
Щоб знизити ціну, виробники пропонують спростити вимоги:
Результат? Легкі, прості та доступні міські авто. Саме такі машини колись любили мільйони європейців.
Європа слухає
Цього тижня президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн у своєму зверненні підтвердила: готується ініціатива Small Affordable Cars. Її слова прозвучали багатообіцяюче:
«Мільйони європейців хочуть купувати доступні європейські автомобілі. Європа повинна їх мати. Вони мають бути екологічні, економічні та європейські».
Для тих, хто сумує за «народними авто», це сигнал надії.
Але час не на нашому боці
Європейські правила змінюються повільно. Навіть якщо ініціативу підтримають, на розробку та запуск нових моделей підуть роки. До того ж електромобільне лобі тисне: мовляв, відмова від 2035 року як кінцевої дати для бензинових авто буде кроком назад.
Але сам факт, що про доступні бензинові машини знову заговорили на найвищому рівні, вже викликає інтерес і хвилює уяву. Бо для багатьох європейців нове авто сьогодні стало майже розкішшю. І якщо ці «малюки» повернуться — вони можуть стати справжнім ковтком свіжого повітря.