
Mercedes відмовляється від чисто цифрового підходу
— 17.09.2025 / 17:00Mercedes повертає фізичні кнопки у свої «цифрові» салони
Mercedes-Benz готується зробити крок назад… але лише в найкращому сенсі! Як повідомив керівник відділу програмного забезпечення Magnus Östberg, автівки бренду знову отримають фізичні кнопки та ролики, адже дані показують: вони реально працюють краще для водіїв.
Нововведення дебютує в нових електромобілях GLC та CLA Shooting Brake – на оновленому кермі з’являться кнопки, ролики та перемикачі, які стануть стандартом для майбутніх моделей Mercedes. А ще важливіше – нове кермо поступово встановлять і на автомобілі, що вже продаються, починаючи з нещодавно представленого CLA.
«Найпростіший і водночас економічний спосіб додати фізичні елементи у цифрові салони – це оновити кермо», – пояснив Östberg.
Чому кнопки кращі за сенсорні екрани
На Мюнхенському автосалоні Östberg розповів Autocar, що різницю одразу відчуваєш: якщо сісти за кермо CLA з майже суцільним сенсорним управлінням, а потім – за GLC з фізичними роликами та кнопками, відчуття зовсім інші.
«Дані показують, що фізичні кнопки важливі для певних вікових груп і категорій водіїв. Баланс між сенсорними екранами та кнопками – надзвичайно важливий», – каже він.
Ці дані збирають прямо з «програмно визначених» автомобілів (SDV): CLA став першим таким авто Mercedes, GLC – другим. Завдяки цьому виробник бачить, що реально використовують водії, і може приймати рішення на основі точних даних.
Кожен ринок – свій стиль
Östberg зазначив, що залежно від регіону форма керма може змінюватися: європейці люблять кнопки, а азіати віддають перевагу сенсорам та голосовому управлінню.
У майбутньому Mercedes також планує додати фізичні кнопки в інші частини салону, але, скоріше за все, це стосуватиметься переважно SUV, де простору більше, а водії цінують кнопки.
Гігантські екрани та технології майбутнього
Одночасно з поверненням кнопок, GLC отримав найбільший дисплей в історії Mercedes – MBUX Hyperscreen шириною 39,1 дюйма, який охоплює майже всю панель приладів.
Головний дизайнер Mercedes Gordon Wagener каже: «Ми майже досягли межі збільшення екранів. Інтер’єр GLC за технологічністю майже як S-Class. Це неймовірно – рівень розкоші та інновацій, який ми створили».
Голосове управління та штучний інтелект
Mercedes активно впроваджує штучний інтелект і голосові команди, особливо для китайського ринку. Але дані показують, що європейські водії теж активно користуються цією функцією: у CLA використання голосових команд потроїлося.
«Це феноменально», – захоплено каже Östberg.
Фізичні кнопки, гігантські дисплеї та AI – Mercedes поєднує комфорт, розкіш і технології так, щоб водій відчував себе справжнім творцем свого авто. І, здається, бренд знайшов ідеальний баланс між цифровим майбутнім та реальними відчуттями за кермом.