Податковий кредит підштовхнув Tesla, але флагмани підвели
— 03.10.2025Продажі Tesla у третьому кварталі зросли, адже покупці кинулися у шоуруми перед закінченням податкового кредиту на електромобілі.
Micra vs R5: чи варто обирати японку?
Останнє покоління Micra стало 100% електричним і базується на технічній платформі Renault 5 e-Tech. Попри це, вона зуміла зберегти власний стиль та характер.
Але чи є у неї достатньо аргументів, щоб обрати саме її замість французької «сестри»? Саме це і намагався з’ясувати тест-драйв.
Nissan Micra повертається: електрична, стильна і зовсім інша
Micra добре знайома українським і європейським водіям: десятиліттями вона роз’їжджала містами поруч із Yaris, Polo та Fiesta. У Франції її вперше побачили ще у 1983-му, а в Японії – роком раніше. Спочатку класична японська малолітражка, а пізніше – спільні платформи з Renault Clio.
Сьогодні Micra відкриває нову сторінку: шоста генерація стала 100% електричною. Платформа та ж, що у Renault 5 e-Tech, але японський характер залишився. Дизайн унікальний: передня частина, двері та задок – власні, із «пасхалками» для фанатів старих поколінь.
За кермом Micra дарує відчуття «маленької, але великої» машини: сучасна, стримана, з душею та емоціями. Ідеальна для тих, хто хоче електрокар з характером, а не просто транспорт.
Передок із характером
Спереду Micra виглядає більш округлою, ніж Renault 5. Фари овальні, горизонтально розташовані, LED-оптика зі світловим кругом-поворотником, а масивний сірий бампер робить авто низьким і впевненим.
Профіль із «смаколиком»
Збоку розміри майже як у R5, але Nissan додав родзинку: «gelato scoop» на дверях та плавні вигнуті колісні арки, що додають динаміки.
Стрункий профіль і аеродинаміка
Micra трохи довша за R5 (3,97 м проти 3,92 м), з новою лінією на дверях і декоративною вставкою внизу. Ширина 1,83 м, висота 1,50 м — це покращує аеродинаміку і трохи збільшує запас ходу.
Зовсім інша корма
Позаду – витончені круглі ліхтарі з кольоровою вставкою і чорною смугою з написом «Nissan». Стиль сучасний, свіжий, без натяків на R5.
Характер позаду та колеса
Позаду Micra виглядає ширше за R5, з круглими ліхтарями, невеликим склом, масивним спойлером і «полегшеним» бампером із глянцевими вставками. Пластикові деталі глянцеві навіть у базі, а колеса — до 18 дюймів; ковпаки виглядають як литі диски.
Інтер’єр: знайомий, але сучасний
Салон нагадує Renault 5: ті ж сидіння, панель приладів і стеля, з невеликими нюансами — логотип Nissan, новий декор та оббивка.
За кермом два 10-дюймові екрани (приладова панель і мультимедіа) на базі Google — прості, швидкі й зручні. Онлайн-сервіси безкоштовні перші 5 років, далі — за підпискою.
Технології для зручності
Мультимедіа на базі Google — інтуїтивна, швидка, завжди онлайн, з бездротовим Android Auto та Apple CarPlay.
Фізичні кнопки клімату під рукою, індукційна зарядка в центральній консолі. Рекуперація енергії керується підкермовими «пелюстками» у 4 режимах, включно з режимом «One Pedal». Мінус: три важелі поруч із кермом можуть плутати водія.
Комфорт і дрібні сюрпризи
Підкермові «пелюстки» рекуперації зручні, а режим «One Pedal» робить керування легким і драйвовим у місті. Сидіння «тюльпан» комфортні навіть у тривалих поїздках, а на консолі — маленька «пасхалка» з горою Фудзі на честь японського коріння Micra.
Задній ряд і багажник
Місця на задніх сидіннях небагато — навіть невисоким пасажирам буде тіснувато. Багажник середній: 277 л (VDA) або 326 л «води», з високим порогом і виступом при складанні заднього ряду. Повністю складений простір зростає до 959 л (1106 л води). Маленька «пасхалка» — зображення гори Фудзі в багажнику нагадує про японське коріння Micra.
Техніка
Платформа та шасі повторюють Renault 5: чотири незалежні колеса, багатоважільна задня підвіска. Під капотом — справжній франко-японський симбіоз.
Два варіанти батарей і моторів
Nissan Micra пропонує два комплекти силових агрегатів:
Маленька батарея поєднується лише з мотором 120 к.с., велика — зі 150 к.с. Варіантів на кшталт 95-сильного двигуна, як у Renault 5, поки немає.
Для бази 120 к.с. (225 Нм) / 40 кВт-год заявлена автономність 317 км, що на 5 км більше, ніж у R5 — перевага покращеної аеродинаміки. Зарядка: 11 кВт змінного струму та 80 кВт швидкої зарядки постійним струмом. Максимальна швидкість — 150 км/год, розгін 0–100 км/год — 9 секунд.
Для версії 150 к.с. (245 Нм) / 52 кВт-год автономність становить 416 км (на 6 км більше, ніж у R5). Швидка зарядка доходить до 100 кВт, а розгін 0–100 км/год — 8 секунд. У обох випадках можна відновити 15–80% заряду за 30 хвилин.
Під час нашого тест-драйву у похмурому Роттердамі ми випробували топову версію 150 к.с. / 52 кВт-год у комплектації Evolve. Враження від кермування — на наступній сторінці.