Кінець EQB: Mercedes перезапускає електричну лінійку(фото)
— 07.10.2025Електрокросовер не витримав конкуренції, але попереду — оновлений GLB із характером нового CLA.
Новий Opel Frontera без сенсорного екрана: тренд мінімалізму серед кросоверів
Поки автоконцерни змагаються, хто поставить більший екран і складніші цифрові «фішки» у салон, деякі бюджетні моделі просто відмовляються від цього. Один користувач Reddit у Німеччині помітив, що базова версія нового SUV від Stellantis — Opel Frontera — не має жодної мультимедійної системи чи сенсорного екрана. І, звичайно, його пост став вірусним.
Opel Frontera: нове ім’я, новий стиль
Це не той старий Frontera з рамною конструкцією на базі Isuzu MU. Новий кросовер відмовився від «військової міцності» на користь сучасного міського стилю. Він побудований на платформі Citroen C3 Aircross і більше нагадує компактний, зручний для міста SUV, ніж «позашляховий титан» минулого.
Мінімалізм у дії
Базова версія Edition від Opel позбавлена багатьох «наворотів», які доступні у старших комплектаціях GS та Ultimate. Але навіть тут є свій мінімум комфорту: 10-дюймова цифрова панель приладів. А замість великого сенсорного екрана на глянсовій панелі — тримач для смартфона.
У салоні простеньке радіо, мікрофон для голосових команд та дзвінків, два фронтальні динаміки, які працюють лише при підключенні телефону через Bluetooth. USB Type-C заряджає швидко на ходу, а ручний кондиціонер з круглими ручками додає ретро-шарму.
Хочете більше «технологій»?
Opel пропонує пакет Tech — тут вже є сенсорний екран, DAB-радіо, навігація, камера заднього виду, бездротова зарядка та передній підлокітник з нішами для дрібниць. Пакет Comfort додає підігрів сидінь і керма та автоматичний клімат-контроль, а пакет Design прикрашає авто білою даховою панеллю, чорними рейлінгами та білими акцентами на 16-дюймових сталевих дисках.
Враження від Frontera
Цей кросовер ніби каже: «Тобі не потрібен великий екран, щоб отримати задоволення від водіння». Мінімалізм тут працює на користь міського стилю та простоти управління. Frontera підкуповує своєю доступністю, зручністю та легкістю у використанні. Для тих, хто хоче сучасний SUV без зайвих «гаджетів» — це саме те, що потрібно.
Opel Frontera Edition
Ціни та комплектації: скільки коштує базова Frontera
Отже, наскільки доступний новий Opel Frontera у базовій комплектації Edition? У Німеччині ціни стартують від 24 190 € (≈28 300 $) за гібридну версію Hybrid 110 з двигуном 1,2 л. За електричну версію Extended Range 113 PS доведеться віддати вже 31 190 € (≈36 500 $).
Бажаєте додаткові опції? Пакети Tech та Comfort додають по 1 000 € (≈1 200 $) кожен, а пакет Design коштує ще 450 € (≈525 $).
Старші версії: трохи дорожче, трохи «нафаршированіше»
Комплектація GS підіймає ціну на 3 500–3 700 € (≈4 100 $), тоді як Ultimate коштує всього на 300 € (≈350 $) дорожче за GS. Тобто навіть «топова» версія залишається доволі доступною.
Цікаво: Франція трохи інша
У Франції базова Frontera Edition вже має мультимедійний дисплей у стандарті, а ціна при цьому трохи нижча — 23 845 € (≈27 900 $). Інші маленькі моделі Opel, як Corsa та Mokka, також комплектуються екранами у всіх версіях.
Citroen C3 Aircross YOU
Тренд без екранів: мінімалізм завойовує салони
Opel не єдиний, хто відмовляється від сенсорних екранів. Все більше виробників пропонують базові версії авто з тримачами для смартфонів замість вбудованих дисплеїв. Лідером у цьому став Dacia: майже всі моделі, крім Bigster, доступні у базовій комплектації Essential без сенсорного екрана.
У родині Stellantis така ж концепція застосовується до Citroën C3, C3 Aircross та Fiat Grande Panda, які побудовані на платформі Smart Car разом із Frontera.
Майбутнє бюджетних міських електрокарів
Багато нових доступних електромобілів, як-от VW ID.Up (ID.Every1) та Renault Twingo, теж покладатимуться на смартфон водія для мультимедіа та навігації. Це дозволить виробникам запропонувати авто за нижчу стартову ціну, без переплат за великі екрани.
Чи потрібен вам сенсорний дисплей?
Хоча багато покупців люблять великі мультимедійні системи, деякі цінують простоту власного пристрою, який легко оновлювати. Плюс є практичний ефект: без великого екрана на панелі приладів основні кнопки керування, як обігрів і вентиляція, залишаються фізичними, зручними та зрозумілими.
Цікаво, що поза Європою моделі без екранів популярні в Японії, Індії, Південно-Східній Азії та Південній Америці. Водночас у Китаї більшість пасажирських авто обладнані великими дисплеями та передовими технологіями.