Перший суперкар Toyota GR нарешті отримав дату прем’єри
— 14.10.2025Після років чуток і тизерів довгоочікуваний суперкар Toyota GR нарешті готовий показати себе – інтрига триває.
Bugatti Mistral: останній порив легендарного W16
Новий Bugatti Mistral – це відкритий суперкар, який переносить легендарний Chiron на новий рівень. І водночас – це остання модель, яка отримала культовий чотиритурбовий двигун W16, що вперше з’явився у Veyron у 2005 році. Але історія цього авто почалася набагато раніше.
Початок легенди: 1998 рік
Ще у 1998-му, коли Volkswagen купив Bugatti, а разом із ним Bentley, Lamborghini та Cosworth, світ побачив сенсаційний родстер на Женевському автосалоні. Тоді ніхто навіть не здогадувався, що ця машина стане основою майбутніх Bugatti-родстерів.
Двигун був короткий, W-подібний, всього 510 мм довжиною, і розташовувався прямо посередині авто, відкритий для погляду. Це був 5,6-літровий W12, який складався з двох блоків VR6. У дорожній версії він видавав 420 к.с. і 391 lb-ft крутного моменту, а у перегоновий міг досягати 700 к.с.
Мрія про Le Mans
Volkswagen хотів, щоб цей автомобіль став серйозним суперником Ferrari та іншим легендам автоспорту. Дорожні версії мали видавати 500 к.с. при вазі всього 1380 кг завдяки карбоновому кузову від Italdesign.
Враження від кермування були незабутні:
На прямих авто відчувалося неймовірно стабільним, а в поворотах – легко «виходило з-під контролю». Слова одного з журналістів того часу: «потрібно ще доопрацювати», стали пророчими – справжнє вдосконалення так і не відбулося.
W12: прототип, який вражав
Цей W12-родстер був робочим прототипом, хоч і трохи недосконалим. Салон був розкішним для суперкара, а багажник дозволяв покласти два гольфових мішки. Кузов виглядав одночасно елегантно та агресивно: довгий силует, мінімалістичний дизайн і характерні дуги безпеки за спинами водія та пасажира.
Для Volkswagen важливішою була швидкість, ніж керованість. Але саме ця машина показувала, як можна поєднувати технології та емоції – відчуття потужності, драйву та престижу, які досі присутні у кожному сучасному Bugatti.
Поворот у стратегії Volkswagen
У 2002 році Volkswagen змінив стратегію. Замість створення суперкара для масового ринку, компанія зосередилася на ефективних концептах, таких як XL1. Le Mans і потужні родстери залишилися для Bugatti.
Спадщина Mistral
Сьогодні W12-родстер 1998 року – це майже забутий прототип, але він заклав фундамент для всіх сучасних моделей Bugatti, включно з новим Mistral. Цей суперкар став останнім носієм W16, підсумком епохи.
Mistral – це не просто машина, це емоції, швидкість та історія, які можна відчути за кермом.
Відчуття, що дають ці машини, залишаються з водієм назавжди. І навіть коли двигуни W16 зійдуть зі сцени, дух Bugatti ніколи не зникне.