Goodwood Festival of Speed: автомобілі минулого та майбутнього
Однією з родзинок фестивалю Goodwood є поєднання легендарних автомобілів різних епох із технологіями майбутнього. Тут можна побачити як класичні машини, так і сучасні інновації, включно з воднем.
Водень у центрі уваги
Декілька виробників, як легкових, так і комерційних автомобілів, активно розвивають програми з водневих двигунів. Серед них і Toyota, яка працює над водневими паливними елементами та двигунами внутрішнього згоряння. Компанія реалізує різні проєкти: перегони, ралі та легкі комерційні автомобілі. Також Toyota досліджує способи зберігання водню — як стисненого газу, так і рідкого.
Новинки Toyota на фестивалі
На Goodwood були представлені два проєкти Toyota:
- GR LH2 Racing Concept — концепт на базі гоночного автомобіля GR010 Hybrid WEC із двигуном на водні. Авто стояло на статичній експозиції.
- Hydrogen Fuel Cell Hilux — прототип пікапа з водневим паливним елементом, який показував свою роботу як службова машина.
Пікапи для тестів і демонстрацій
В Англії на заводі в Бернастоні Toyota збудувала десять прототипів водневих пікапів Hilux. П’ять залишили для тестів, інші пішли на демонстрації. Кожен автомобіль має запас ходу 600 км і працює на стисненому водні в трьох баках під тиском.

Водневий Hilux: мала вага, велика користь
Місткість водневих баків вимірюється вагою. Кожен з трьох баків Hilux містить 2,6 кг водню, всього — 7,8 кг. Це небагато порівняно з іншими «нульовими» варіантами, наприклад, батареями електромобілів. Водночас така кількість дозволяє пікапу зберігати високу вантажність і тягову здатність.
Система паливних елементів
Hilux використовує паливну систему від седана Toyota Mirai. Це паливні елементи з полімерним електролітом (PEM) — всього 330 елементів. Стек розташований над передньою віссю, а привід передається на електромотор-генератор потужністю 180 к.с. та крутним моментом 300 Нм на задню вісь.
Невелика літієва батарея в багажнику служить буфером між паливними елементами та мотором. Вона допомагає при різких прискореннях і зберігає енергію, отриману під час рекуперативного гальмування.
Водневий двигун внутрішнього згоряння
Програма водневих ДВЗ почалася з гоночного Corolla Sport на трьох циліндровому двигуні GR-Yaris, переробленому для стисненого водню.
У 2024 році Toyota використала технологію «boil-off gas» для рідкого водню. Паливо зберігається при -253°C і поступово випаровується при нагріванні. Газ проходить через самопресуючий механізм і подається у двигун замість того, щоб випускатися в атмосферу.
GR LH2 Racing Concept також використовує рідкий водень і в майбутньому пройде тестування на трасі.
Водневий ралі-спорт
GR Yaris H2 дебютував на Rally Finland у 2022 році, а концепт GR Rally2 H2 продемонстрували знову у Фінляндії в липні 2025 року.