Авто новини в Україні – autonews.net.ua

GR Corolla: народжена з критики, загартована трасою (фото)

  • Toyota вдосконалила GR Corolla 2026 року за допомогою налаштування шасі на основі даних.
  • Система повного приводу GR-Four динамічно змінює розподіл крутного моменту від 60:40 до 30:70.
  • Завдяки відгукам Акіо Тойоди характер керування GR Corolla було змінено.

Toyota GR Corolla: неочікуваний вибух емоцій на колесах

Неочікувана поява

Поява Toyota GR Corolla стала справжньою несподіванкою. Ніхто не чекав цю модель, але коли вона з’явилася — захотіли всі. Здавалося, у лінійці Toyota вже вистачає спортивних авто, але GR Corolla все одно увірвалася на ринок — як нагадування, що у бренду є дика, драйвова сторона.

Маленький, але з характером

Під капотом — потужний трициліндровий турбодвигун, ручна коробка передач і система повного приводу, здатна перекидати більшу частину потужності на задню вісь. Це повернення до духу безкомпромісних “гарячих хетчів” 1980–1990-х, створених для ралі.

Сучасна класика

Сьогодні GR Corolla фактично не має конкурентів. Під час нещодавніх тестів на трасі Sonoma Raceway вона показала, наскільки вдосконалилася з часом. Керованість, баланс і реакція на газ — усе стало ще точнішим.

Пристрасть інженерів

І все ж хотілося дізнатися більше. Інженер підрозділу GR Development Division, Кохара Такаші, поділився історією створення цього малюка. Його слова показали головне — GR Corolla створена з любов’ю до водіння. Це не просто машина. Це — компактний монстр, у якого в жилах тече паливо замість крові.

Як система GR-Four робить вас швидшими

Система GR-Four може передавати до 70% крутного моменту на задні колеса, але, за словами інженера Такаші, справжня магія полягає не в цифрах, а в тому, як швидко та точно система змінює цей розподіл.

«Співвідношення між передньою та задньою осями визначається за допомогою зворотного зв’язку — система постійно аналізує швидкість автомобіля та бічні прискорення», — пояснює Такаші.

Новий режим TRACK

У новому режимі TRACK, який з’явився на GR Corolla 2025 року, вдалося ще краще утримувати траєкторію навіть у тісних поворотах, наприклад, у третьому секторі траси Fuji Speedway. Це досягається завдяки динамічній зміні розподілу крутного моменту — від входу в поворот до виходу з нього.

Система ніколи не виходить за межі 60:40 – 30:70, але постійно реагує в реальному часі, підтримуючи ідеальний баланс і максимальне зчеплення з дорогою.

Холодна голова під тиском: як Toyota вдосконалила GR Corolla 2026

Маленький мотор — великі можливості

Трициліндровий 1,6-літровий двигун G16E-GTS і далі вражає своєю потужністю. Незважаючи на скромний об’єм, він видає результат, який перевершує очікування. Для моделі 2026 року інженери Toyota зосередилися на кращому керуванні теплом, щоб забезпечити стабільну й надійну продуктивність навіть у найжорсткіших умовах.

Боротьба з перегрівом

«Основні виклики стосувалися температури оливи, охолоджувальної рідини та повітря, яке потрапляє у впускний колектор», — пояснює Такаші.

Інженери збільшили потужність охолоджувальних вентиляторів, що вже у версії 2025 року допомогло підвищити крутний момент. А для GR Corolla 2026 розробили новий повітропровід для охолодження впуску, який ефективно знижує температуру вхідного повітря.

Подарунок для власників

Цей новий охолоджувальний канал стане доступним як оновлення для власників попередніх версій GR Corolla — рідкісний крок у світі автомобілів, де поліпшення зазвичай отримують лише нові покупці.

Попри збільшену ефективність охолодження, Такаші запевняє: керованість і екологічні показники залишилися без змін.

GR Corolla залишається такою ж гарячою — але тепер із холодним розумом.

Битва між вагою та жорсткістю: секрети виробництва GR Corolla

Завод, що більше схожий на гоночну майстерню

Фабрика Toyota GR у Мотомачі — це не просто конвеєр. Вона працює як гоночна майстерня, але з точністю та дисципліною серійного виробництва. Саме це дає команді Такаші виняткову свободу у створенні справжніх спортивних машин.

Баланс сили та легкості

«І зменшення ваги, і крутильна жорсткість однаково важливі», — пояснює Такаші. — «Щоб знайти баланс, ми використовуємо більше точкових зварювань і структурних клеїв, ніж у звичайних автомобілях. Це можливо, бо на складання одного авто йде кілька разів більше часу, ніж на стандартній лінії».

Випробування по всьому світу

Результат відчувається не лише у точнішому керуванні, а й у стабільності поведінки авто. Інженери GR тестують свої творіння не лише на японських трасах Fuji та Shimoyama, а й на легендарному Нюрбургрингу в Німеччині. Кожне коло допомагає зрозуміти, як шасі «дихає» під навантаженням, і вдосконалює майбутні GR-моделі.

Тестують усі — від профі до розробників

«Ми проводимо оцінку не тільки на межі можливостей із професійними пілотами, а й під час звичайного щоденного водіння нашими внутрішніми тест-драйверами», — додає Такаші.

Саме такий підхід — поєднання гоночного досвіду та буденних умов — дозволяє Toyota створювати автомобілі, які однаково добре почуваються і на треку, і на міських дорогах.

Інцидент «Дикість»: як народився справжній характер GR Corolla

Критика від самого Акіо Тойоди

Одну з найвідоміших історій у процесі створення GR Corolla інженер Такаші називає «Інцидентом дикості». Саме він став переломним моментом у розвитку автомобіля.

«На початку проєкту ми отримали відгук від Морізо — тобто від самого Акіо Тойоди», — пригадує Такаші. — «Він сказав, що машині бракує дикості».

На той час GR Corolla мала ті самі характеристики, що й GR Yaris, але Тойода був категоричним:

«Мало потужності. Так не піде. Починайте спочатку».

Перезапуск із нуля

Команда повернулася до креслярської дошки. Вони використали досвід, отриманий під час розробки гоночної GR Corolla на водневому паливі, і змогли збільшити потужність до 224 кВт (300 к.с.) та 400 Нм крутного моменту у версії Morizo Edition.

Нове кредо команди

З того моменту в інженерів з’явилося гасло:

«Тисни, ламай, навчайся, повторюй» — і саме слово «дикість» стало орієнтиром для кожного наступного рішення.

Так народилася GR Corolla, яку сьогодні називають маленьким, але справжнім хижаком на дорозі.

У гонитві за досконалістю: дані + інстинкт

Інженерія без компромісів

Під скромними оновленнями GR Corolla 2026 року ховається справжня одержимість точністю. Такаші розповідає, що навіть найменші зміни у геометрії підвіски народилися завдяки поєднанню «холодних» даних і «гарячих» кіл на треку.

«Спершу ми стикнулися з проблемою недостатнього зчеплення внутрішнього колеса в середніх і швидких поворотах», — пояснює Такаші. — «Ми підтвердили це за результатами тестів і телеметрії. Після кількох експериментів обмежили хід підвіски за допомогою зворотної пружини, створивши ефект “присідання” — і це значно підвищило стабільність».

Міліметри, які змінюють усе

Ще одне вдосконалення — оновлені кріплення поздовжніх важелів підвіски. Вони поліпшили зчеплення, але водночас викликали зміни кута сходження коліс, що змусило інженерів знову коригувати геометрію.

Результат, який відчуваєш кермом

Робота окупилася повністю:

  • краще зчеплення,
  • ідеальний баланс,
  • мінімум нервовості на виході з поворотів навіть на повному газі.

GR Corolla 2026 — це приклад того, як поєднання цифр і відчуття водія може перетворити спортивний хетчбек на справжній інструмент для гонщика.

Майбутні технології та передане ДНК GR

Не лише для хетчбеків

Хоча Такаші не розкрив подробиць щодо гібридних систем чи нових GR-моделей, він підтвердив: архітектура GR-Four не обмежується лише компактними хетчбеками чи седанами.

«Ця технологія не залежить від платформи автомобіля», — зазначає інженер.

Ця фраза звучить як натяк: у майбутньому ми можемо побачити більші, можливо навіть електрифіковані GR-моделі, побудовані на тих самих принципах керованості та балансу.

Дикість, доведена до досконалості

Поки що GR Corolla залишається найчистішим втіленням філософії “дикість, доведена до витонченості”.
Це автомобіль, створений через помилки, відгуки та нескінченні доопрацювання — символ того, як Toyota перетворює пристрасть до водіння на справжню інженерію.

👁 3
Позначки:

Схожі новини

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності