Німецький тюнінг для Leapmotor i C10 (фото)
— 30.10.2025Китайський виробник Leapmotor об’єднався з німецьким тюнером Irmscher, щоб створити стильну й обмежену серію електрокросовера i C10 для ринку Німеччини.
Tesla Cybercab: без керма, але з реальністю на горизонті
Електрокар майбутнього без керма та педалей
На відміну від інших моделей Tesla, Cybercab створювали як справжній автомобіль майбутнього — без керма, без педалей, із повним автопілотом. Ілон Маск обіцяв побудувати мільйони двомісних електромобілів вартістю до $30 000, щоб зробити безпілотні технології доступними кожному.
Коли автономія стикається з реальністю
Та ідея виявилась складнішою, ніж здавалось. Tesla тепер визнає, що може додати звичайне кермо і педалі, якщо хоче вийти на обсяги виробництва, про які говорив Маск.
Голова ради директорів Tesla Робін Денголм пояснила, що Cybercab розглядають як недорогий автомобіль, на який давно чекають інвестори. Його навіть називають Model 2.
Проте двомісний салон обмежує зручність, а повна відмова від традиційного керування — ризикований крок. Програмне забезпечення Tesla поки не досягло справжнього рівня автономії 4 або 5, тому водії можуть не довіряти машині, яка робить усе сама.
«Якщо потрібно буде мати кермо — воно буде. І педалі теж», — сказала Денголм.
Ці слова свідчать про те, що компанія готова змінити первісне бачення Cybercab.
Перешкоди на шляху до доріг США
На заваді масовому запуску стоять чинні закони США. Зараз Національне управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) дозволяє випускати не більше 2 500 безпілотних авто на рік без керма і педалей.
Тож, якщо Tesla хоче поставити на конвеєр сотні тисяч Cybercab, їй доведеться пристосуватися до правил — можливо, навіть повернувши кермо в салон майбутнього.

Маск проти правил: коли вплив не працює
Політика не допомогла
Ілон Маск, який вкладає великі кошти у політичні кампанії — зокрема, робив значні пожертви на підтримку Дональда Трампа, — очевидно сподівався, що це допоможе пом’якшити правила для безпілотних авто.
Але поки що регулятори залишаються непохитними.
Емоції на поверхні
Розчарування Маска стало помітним нещодавно. Він публічно назвав міністра транспорту США Шона Даффі “Sean Dummy” після того, як відомство знову відкрило контракт SpaceX, пов’язаний із місячною місією NASA.
Tesla готова підлаштуватися
Попри тиск і суперечки, голова ради директорів Tesla Робін Денголм намагається зберігати спокій. Вона заявила, що компанія готова змінити свої плани, якщо цього вимагають правила.
«Початково Model Y теж мала бути без керма й педалей», — згадала Денголм. — «Якщо ми не можемо продавати автомобіль через вимоги законодавства, ми співпрацюватимемо з регуляторами, щоб знайти рішення».
Гнучкість замість упертості
Виглядає, Tesla змінює підхід: менше революцій, більше адаптації. І хоча Маск продовжує мріяти про повністю автономні машини, у найближчому майбутньому компанії доведеться грати за правилами — принаймні, поки ці правила не зміняться.