 
        Твердотільні батареї від Toyota до 2028 (фото)
— 31.10.2025 / 13:30Твердотільні батареї: майбутнє електрокарів?
Електромобілі занадто важкі, батареї займають багато місця, а зарядка триває годинами. Але що якби з’явилися легші, компактніші батареї, які заряджаються за лічені хвилини? Це могло б розв’язати всі проблеми!
Саме тому автомобільна індустрія з нетерпінням чекає на твердотільні батареї (SSB). Уявіть: замість рідкого гелю використовується твердий електроліт. Результат – батарея менша, потужніша і менш вибухонебезпечна при пошкодженні. Ідеально!
Коли чекати на революцію?
Поки що нікому не вдалося зробити такі батареї доступними й масовими. Але Toyota впевнено заявляє: автомобіль з твердотільною батареєю з’явиться на ринку у 2028 році, можливо навіть у 2027-му.
Keiji Kaita, президент Toyota з дивним і довгим титулом, говорить, що батареї будуть потужні, компактні, з великим запасом ходу та довгим життєвим циклом.
Екологія та довговічність
Твердотільні батареї, як і раніше, використовуватимуть літій. Про екологічний вплив Kaita сказав:
«Найважливіше – створити якісну батарею з довгим терміном служби. Порівняно з традиційними батареями, твердотільні можуть служити у чотири рази довше. Це означає, що вуглецевий слід на виробництво буде у чотири рази менший».
Який автомобіль отримає батарею першим?
Швидше за все, це буде дорогий автомобіль, як і будь-яка нова технологія. Це може бути Lexus, наприклад Sport Concept або Electrified Sport Concept – потенційні наступники легендарного LFA. Або новий Century.
Kaita повторив:
«Батарея має потрапити у модель, яка максимально використовує її переваги: високу потужність, компактність, великий запас ходу та довговічність».
Але Toyota також може піти іншим шляхом і встановити SSB у масові моделі – Corolla, Prius чи RAV4. Менші, ефективніші батареї з великим запасом ходу дали б компанії величезну перевагу на ринку сімейних авто та корпоративних автопарків.
Конкуренти теж не сплять
Toyota не єдина. Mercedes тестує SSB на EQS, а хорватська компанія Rimac активно інвестує в цей напрямок.
Це може здатися сухою темою, але насправді це найбільші перегони у світі двигунів з часів винаходу турбонаддува.




















